شناسهٔ خبر: 56432675 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

 لیست قیمت انواع کابل برق

صاحب‌خبر -

آیا شما هم جزو مشتریانی هستید که به دنبال اطلاع از لیست قیمت انواع کابل برق می باشید؟ آیا قیمت برای شما در اولویت اول قرار دارد؟ با این اوضاع نابسامان اقتصادی به دنبال بهترین کابل برق ای هستید که قیمت مقرون به صرفه داشته باشد؟ کابل ها بهترین محصولات و یک عضو جدایی ناپذیر در صنعت برق هستند که نقش مهمی را در این صنعت ایفا می‌ کنند. به منظور کاربرد بسیار مهم و بالای کابل ها سطح فروش آن ها نیز زیاد است و اکثر مشتریان دوست دارند، قبل از خرید عمده کابل برق از لیست قیمت آن خبردار شوید. مجموعه پخش عمده لوازم الکتریکی برقیجات بزرگترین شرکت بجهت خرید عمده کابل و همچنین دیگر لوازم الکتریکی است. که شما می توانید تمامی لیست قیمت های آن را در این سایت مشاهده نمایید.

لیست قیمت انواع کابل برقلیست قیمت عمده کابل برق

 

لیست قیمت کابل برق

کابل یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد و ضروری در صنعت برق است که به عنوان یک عضو جدایی ناپذیر در این حوزه شناخته می شود. از کابل ها برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می کنند که نقش بسزایی در چرخه عملکرد صنایع مختلف دارد. کابل ها از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند و بر اساس سطح ولتاژ، نوع هادی، ساختار، نوع عایق، نوع حفاظت الکتریکی و مکانیکی، نوع کاربرد، تعداد رشته، استانداردها، برند و غیره تقسیم بندی می شود. تمامی این پارامترها همگی تا درصدی روی لیست قیمت انواع کابل برق تاثیر خواهند گذاشت. زمانی که شما برای خرید هر نوع کابلی اقدام می کنید، بی شک پس از انتخاب نوع کابل مناسب به سراغ بررسی کیفیت مشخصات و حتی برند آن می روید. در نتیجه در مرحله آخر نوبت به بررسی لیست قیمت انواع کابل برق است.

اکثر مشتریان هنگام خرید در همان گام نخست قبل از کیفیت و انتخاب نوع مدل مناسب به سراغ بررسی قیمت ‌ها می روند که با این حساب انتخاب نادرستی را انجام خواهند داد‌. آنچه که باعث تجربه یک خرید لذت بخش و منطقی می شود، در نظر قرار دادن تمامی جوانب خرید از جمله کیفیت، برند، مشخصات، نوع کاربرد و در نتیجه قیمت می باشد. قیمت هر محصولی نظیر کابل ها تحت تاثیر شرایط بسیار مختلفی قرار دارد و جدا از مشخصات آن نوع مرکز فروش و حتی روشی که شما اقدام به خرید می کنید نیز قیمت ها را تا حد زیادی تحت کنترل دارد. زمانی که شما از یک نمایندگی معتبر یا فروشگاه های پرآوازه اقدام به خرید می کنید قطعاً خرید مقرون به صرفه تری را تجربه خواهید کرد. روش آنلاین بهترین روشی است که شما با حذف واسطه ها به مناسبترین قیمت انواع کابل برق دسترسی پیدا می کنید.

قیمت عمده کابل برق

انواع کابل برق

به محصولی که جریان الکتریکی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می دهد، کابل می ‌گویند. کابل ها را به منظور استفاده در صنایع مختلف و شرایط گوناگون در مدل های مختلفی طراحی و تولید می کنند. این محصول از لحاظ سطح ولتاژ، عایق هادی، کیفیت، برند و نوع کاربرد انواع مختلفی دارد. مهمترین قسمت کابل‌ هادی ان است که وظیفه هدایت جریان الکتریکی را دارد و معمولاً هم از جنس مس یا آلومینیوم خواهد بود. این هادی را عایق مناسبی از جنس مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلین یا pvc می پوشانند که مانع از نشتی جریان الکتریکی می شود. کابل ها اهمیت بسیار زیادی از نظر نوع کاربرد دارند و این پس از ظهور انرژی الکتریکی اولین وسیله ای بود که در صنعت برق به منظور هدایت الکتریکی تولید شد. با روی کار آمدن کابل ها تغییر و تحولات بسیار عظیمی در صنعت برق رخ داد.

همگام با پیشرفت علم کاربرد انرژی الکتریکی بیشتر و کابل ها نیز کاربردی تر شدند. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و صنعت برق نیز جایگاه بهتری پیدا کرد و همین امر باعث شد تا صنعت کابل سازی نیز تغییر و تحول بسیاری داشته باشد. این وسیله استوانه ای انواع مختلفی دارد و کیفیت، مشخصات و لیست قیمت انواع کابل برق با یکدیگر متفاوت هستند. این محصول هم اکنون در انواع مدل های مختلف با مشخصات متفاوتی در صنایع بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در هر صنعت متناسب با نوع نیاز خود یک کابل مناسب را خریداری می کنند.  کابل ها را بر اساس مؤلفه های زیادی تقسیم بندی می کنند که برخی از آن ها معمولاً کاربرد بیشتری دارد . در یک تقسیم بندی مهم کابل ها را از نظر نوع عملکرد به دو دسته تقسیم می شوند:

کابل ها بر اساس نوع عملکرد

کابل هوایی یکی از انواع کابل هایی است که برای روی تیرهای برق به صورت آویزان استفاده می شود. این کابل ها از رشته سیم‌ های فولادی که از جنس گالوانیزه هستند تشکیل می شوند که معمولا عایق به آن ها نیز از پلی اتیلن مقاوم است. این کابل ها با ولتاژ ۱ الی ۳۶ کیلو ولت به تولید می رسند و قدرت رسانایی و مقاومت بسیار بالایی دارند. کابل های هوایی مسی بیشتر برای مخابرات کاربرد دارند و سطح انعطاف پذیری کابل های هوایی بسیار زیاد است. این کابل ها را با در نظر قرار دادن پارامترهای بسیار زیادی تقسیم بندی می کنند. نصب کابل های هوایی بسیار راحت است و عیب یابی آن ها نیز به ساده ترین شکل ممکن صورت گرفته و تعمیر می شود. انشعاب گیری کابل های هوایی نیز کار بسیار راحتی است و همچنین هزینه نصب کمتری نیز دارند.

نمونه دیگری از انواع کابل ها بر اساس نوع عملکرد شامل کابل های زمینی هستند که برای داخل خاک و یا زیرزمین مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از کابل ها از جنس هادی مسی و عایق p.e.t طراحی می شود. به منظور اینکه کابل های زمینی را برای زیر زمین استفاده می کنند قطعاً باید غلاف آن ها دارای مقاومت بسیار زیادی باشد که به همین منظور با نوارهای فولادی مصلح خواهند شد. در میان لیست قیمت انواع کابل برق قیمت کابل های زمینی کمی بیشتر است؛ چرا که این کابل ها با کیفیت بالاتر برای شرایط خاص تر طراحی شده اند.

کابل برق ساختمانی نوع دیگری از انواع کابل ها به شمار می رود. هادی این نوع کابل از جنس مس با غلاف پی وی سی است و این کابل ها را مخصوص استفاده برای مصارف ساختمانی طراحی می کنند. کابل های ساختمانی خود به دو دسته کابل های افشان و مفتولی تقسیم‌ بندی می‌ شوند و معمولاً هم در لوله های خرطومی برای زیر گچ مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزا مهم کابل برق

همانگونه که اشاره شد، کابل یکی از مهمترین محصولاتی است که از کنار هم قرار گرفتن چندین رشته سیم مفتولی یا افشان تشکیل می ‌شود. این رشته سیم ها توسط غلاف مخصوصی جهت جلوگیری از نشت جریان الکتریکی پوشانده شده اند. کابل ها از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند که هر یک نقش مهمی را ایفا می ‌کنند. هر یک از اجزای کابل می توانند از جنس و مشخصات دیگری باشند که قطعات تمامی این موارد روی لیست قیمت انواع کابل تاثیر خواهد گذاشت. قسمت های مهم هر کابلی عبارتند از:

هادی یا همان رسانای کابل جزو مهمترین قسمت های هر کابلی محسوب می ‌شود. رسانا وظیفه انتقال جریان الکتریکی را دارد که می تواند از جنس مس یا آلومینیوم باشد. معمولاً رسانا های مسی قدرت انتقال بیشتر و اما دارای قیمت بالاتری هم خواهند بود. کابل هایی با رسانه های آلومینیومی معمولاً قیمت پایین تری دارند؛ اما قدرت انتقال آن ها در مقایسه با کابل های مسی کمتر است.

عایق را می توان دیگر اجزای مهم کابل ها برشمرد که برای حفاظت از قسمت ها دی و جلوگیری از نشت جریان الکتریکی از آن استفاده می شود. عایث می تواند از جنس مواد پلاستیکی یا همان پلیمرهای مصنوعی نظیر پی وی سی باشد. همانگونه که کابل ها را در شرایط مختلف در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می دهند، قطعاً عایق آن ها نیز با در نظر قرار دادن شرایط کاری آنها متفاوت خواهد بود.

غلاف دیگر لایه اضافی مهم در کابل است که باعث محافظت از سیم سیم کابل در برابر بسیاری از واکنش های شیمیایی می شود. غلاف نیز می تواند از جنس های مختلفی باشد که قطعاً همین مسئله روی لیست قیمت انواع کابل برق تاثیر زیادی خواهد گذاشت. این قسمت می تواند از جنس موادی چون پلی وینیل کلراید باشد که یک نوع پی وی سی بسیار مقاوم بوده و باعث افزایش بیشتر مقاومت کابل ها خواهد شد.

نتیجه

صنعت برق به عنوان یک صنعت مهم نقش مهمی را در تمامی صنایع ایفا می ‌کند. انرژی الکتریکی مهمترین منبع تغذیه بسیاری از ماشین آلات، دستگاه ها و صنایع مختلف است که بدون آن چرخه ۹۰ درصد از صنایع مختل می شود. همگام با پیشرفت علم این صنعت نیز رشد می ‌کند. در این حوزه کابل ها مهمترین محصولاتی هستند که نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و بر اساس نوع کاربرد انواع مختلفی دارند. تنوع کابل ها را ساختار، عملکرد، نوع برند، تعداد رشته، جنس رسانا، جنس عایق، برند و غیره مشخص می کند. تمامی این پارامترها همگی جزو مواردی هستند که قیمت کابل ها را نیز تعیین خواهند کرد. با در نظر قرار دادن مشخصات جداگانه هر یک از کابل ها می ‌توان گفت که قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. زمانی که لیست قیمت انواع کابل بررسی می کنید، قطعاً مشخصات آن ها را نیز ارزیابی خواهید کرد.

قیمت تمامی کابل های موجود در بازار بر اساس همین مشخصات تعیین شده است. اگر قصد خرید انواع کابل برق قیمت مناسب را دارید، برقیجات بهترین مرکز فروشی است که هم اکنون میزبان شما عزیزان خواهد بود.

نظر شما