شناسهٔ خبر: 56429297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تمام مبتلایان به وبا سابقه حضور در کشور عراق را داشتند

موج نیوز

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به وبا با نتیجه تست مثبت قطعی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده است که تمامی این افراد سابقه حضور در کشور عراق را داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به وبا با نتیجه تست مثبت قطعی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده است که تمامی این افراد سابقه حضور در کشور عراق را داشته‌اند.

حسینی ادامه داد: این تعداد ابتلا در شرایطی است که سال گذشته هیچ مورد قطعی از ابتلا به وبا در خراسان رضوی گزارش نشده بود و هم اکنون با توجه به اینکه وبا در کشور‌های همجوار از جمله عراق شیوع پیدا کرده است، این بیماری در مشهد به دلیل تردد و مقصد اصلی مسافران عراقی روند رو به رشدی داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: افراد در صورت دارا بودن علائم وبا در بدو ورود به کشور و در مناطق مرزی مورد تست رپید قرار می‌گیرند و در صورت مثبت شدن نتیجه، به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای پیگیری اعلام می‌شود.

وی همچنین متذکر شد: شیوع بیماری یکی از پیامد‌های منفی سفر و گردشگرپذیری برای کشور‌هایی است که به لحاظ مسافر، مبدا و مقصد گردشگری هستند و کشور عراق نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

حسینی اظهار کرد: زائران در کشور عراق، مواد غذایی را از محل‌های مطمئن و بهداشتی تهیه کرده و حتما آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، از سویی افراد در صورت مشاهده علائمی، چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی، بدون دل‌درد و دل‌پیچه، همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند این موضوع تشخیص زودهنگام بیماری را با مشکل مواجه کرده است، از این رو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری مورد تاکید است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: باید غذا‌ها در دمای زیر پنج درجه سلسیوس یا بالای ۶۵ درجه نگهداری شود و اگر قرار است غذا بین این دما و خارج از یخچال باشد، نباید بیش از ۲ ساعت بیرون بماند.

حسینی در خاتمه این اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: بیماران زمینه‌ای کنترل نشده، افراد دارای دیابت شدید، سرطانی، دیالیزی و پیوندی باید بیشتر مراقب خود باشند، چراکه مستعد ابتلا به وبا با شدت و عوارض بالایی هستند.

نظر شما