شناسهٔ خبر: 56427887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پاشینیان به دنبال تقویت هر چه بیشتر روابط ارمنستان با ایران

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که این کشور حداکثر گام‌های عملی را به منظور تعمیق روابط با ایران بر‌می‌دارد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های ارمنستانی از سخنان نخست‌وزیر این کشور در یک مصاحبه با موضوع روابط با ایران و موضع تهران در قبال تمامیت ارضی ارمنستان خبر دادند.

 «آرمن پرس» و دیگر رسانه‌های ارمنستانی خبر دادند، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در یک مصاحبه با اشاره به مواضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان گفت: ارمنستان حداکثر گام‌های عملی ممکن را برای تعمیق شراکت با ایران برمی‌دارد.

بنا بر گزارش‌ها، از نیکول پاشینیان پرسیده شد که «بر اساس موضع ایران که در بیانیه‌های متعدد در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان پس از تجاوز (جمهوری) آذربایجان بیان شد، چه اقداماتی برای تعمیق مشارکت با ایران انجام می‌شود؟»

نخست‌وزیر ارمنستان با بیان «تشابه ارزیابی‌های سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و ایران در مورد تجاوز (جمهوری) آذربایجان» تاکید کرد که در این زمینه آنچه اهمیت دارد، تدوین یک موضع سیاسی روشن است، زیرا اقدامات ناشی از آن مواضع است.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در پاسخ به این سوال به دیدار اخیر خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد.

پاشینیان گفت: «اگر موضع سیاسی روشنی وجود نداشته باشد، نمی‌توان اقدام کرد. در این زمینه ما با ایران همکاری بسیار نزدیکی داریم. دیدید که من با رئیس‌جمهور ایران در شهر نیویورک دیدار کردم. ما گفت‌و‌گوی مفصل و طولانی داشتیم، در مورد توسعه روابط خود حرف زدیم و همچنین در مورد وضعیت منطقه گفت‌و‌گو کردیم».

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: «ما روابطی بسیار فشرده داریم، دیدارهای متقابل انجام می‌شود، بحث‌های کاری، گفت‌و‌گوهای تلفنی انجام می‌شود و البته به توسعه روابط خود با ایران علاقه‌مند هستیم و تلاش می‌کنیم تا حداکثر ممکن گام‌های عملی را در این راستا برداریم».

پاشینیان به دنبال تقویت هر چه بیشتر روابط ارمنستان با ایران

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که فعالیت نخستین سرکنسول ایران در کاپان مرکز استان سیونیک ارمنستان آغاز شده است. «مرتضی عابدین ورامین» عصر جمعه (دیروز) در دیدار با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

 میرزویان در این دیدار، تصمیم ایران برای تأسیس سرکنسولگری در کاپان را نمود عینی اهتمام ایران به گسترش روابط با ارمنستان و تلاش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خواند.

 

نظر شما