شناسهٔ خبر: 56427485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج محسن لبّانی
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، مرحوم آقای حاج محسن لبّانی را به خاندان و بازماندگان و نیز دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت مینمایم.حاج محسن لبانی مطلق، یکی از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و از یاران دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود که در شامگاه سی ام صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت.

تحریم چند شرکت چینی و اماراتی  به خاطر همکاری در صادرات نفت ایران
به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه(۷ مهر ۱۴۰۱) از اعمال تحریم علیه شرکت‌های واقع در چین و امارات خبر داد که متهم به دست داشتن در صادرات نفت ایران هستند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از فرار از تحریم‌ها توسط ایران، خزانه‌داری آمریکا دو شرکت حمل‌ونقل و انبار ژانگو و کشتی‌رانی دبلیو اس واقع در چین را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام، شرکت‌های دلال و صوری ایران در امارات، هنگ‌کنگ و هند را نیز هدف قرار داده است.

بازداشت مونا برزویی و محمود شهریاری
به گزارش  برنا، مونا برزویی ترانه‌سرا پیرو اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ها به جهت تشویق به اغتشاش و هم‌صدایی با دشمن، با صدور دستور قضائی بازداشت شد.پیش‌تر محمود شهریاری مجری سابق صدا و سیما به دلیل تشویق به اغتشاش و آموزش ساخت کوکتل مولوتف بازداشت شده بود.پیگیری‌های خبرنگار برنا حکایت از این دارد که تاکنون کتایون ریاحی و حامد بهداد بازداشت نشده‌اند.

بازداشت حسین ماهینی، بازیکن سابق پرسپولیس
خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا در کانال تلگرامی خود نوشت: بنا بر اعلام برخی منابع خبری در پی اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی‌ها به جهت تشویق به اغتشاش ، حسین ماهینی، بازیکن اسبق پرسپولیس که در چند روز گذشته مطالبی را در جهت حمایت و تشويق به اغتشاشات در صفحات مجازی خود منتشر کرده بود با حکم مقام قضایی بازداشت شد.

بازداشت شروین حاجی پور
به گزارش مدارا به دنبال انتشار گسترده ترانه «برای…»  که بر اساس توئیت‌های اعتراضی کاربران در توییتر و اینستاگرام آغاز شد، شروین حاجی پور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.ترانه «برای» که با استفاده از توییت‌های مردمی ساخته شده و بیش از 40 میلیون بار در صفحه شخصی خواننده جوان مورد بازدید قرار گرفت و شاید بیش از همه کارهای ساخته شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی چرخیده باشد. شروین حاجی‌پور شرکت کننده دور اول برنامه عصر جدید بود که همان جا هم مورد توجه قرار گرفت.گفتنی است موزیک ویدئو برای... از صفحه اینستاگرام شروین حاجی پور پاک شد.

بازداشت امیر تنها به علت توییت‌زدن درباره مهسا امینی
امیر تنها به علت تشویش اذهان عمومی درباره مهسا امینی بازداشت شد.امیرتنها یکی از فعالان توئیتر، به اتهام تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد.به گزارش صابرین‌نیوز، نامبرده از طریق شبکه اجتماعی توئیتر، اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی پیرامون فوت خانم مهسا امینی داشته است.

نظر شما