شناسهٔ خبر: 56427364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله کعبی:

اهتمام اصلی حوزه‌های علمیه حل مشکلات و خدمت به مردم است

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خوزستان یک استان راهبردی و کلیدی است و اهتمام اصلی حوزه‌ها حل مشکلات مردم، حمایت و خدمت به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، در نشست جمع بندی سفر آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان خوزستان، اظهار داشت: تحکیم ارتباط و پیوند بین حوزه‌های علمیه در سطح کشور و قم و شخصیت‌های برجسته مثل آیت الله اعرافی نیاز امروز کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در اینگونه سفرها قطعا ارتباطات گسترده، هم افزایی، اندیشه ورزی، مشورت و همدلی، شناخت آزمون‌ها، چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت در برنامه‌ها و رویکردهای راهبردی، برنامه ریزی، اقدام و عملیات خیلی می‌تواند مؤثر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در بخش فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، زیر ساخت و کارآفرینی حوزه‌های علمیه هم می‌توانند در هدایت، حمایت و نظارت عالی اثرگذار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راه اندازی مرکز علمی و فرهنگی امام حسین(ع) و مدرسه علمیه امام حسین(ع)، رویکرد ایجاد پیوند بین حوزه‌ها و روحانیت با مردم است که از جهت هدایت در مسیر برنامه‌های انقلاب و حمایت اثرگذار است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه سطح مطالبات از حوزه علمیه و روحانیت برای حل معضلات خوزستان بسیار زیاد است، بیان کرد: خوزستان یک استان راهبردی و کلیدی است و اهتمام اصلی حوزه‌ها، حل مشکلات مردم، حمایت و خدمت به مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتباط و پیوند بین مردم و روحانیت باید قوی‌تر شود و دشمن هم برای ایجاد فاصله بین این دو، در حال تلاش است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت اشتغال زایی در خوزستان بسیار بالا است و مطالبه اصلی مردم اشتغال زایی می‌باشد، عنوان کرد: یکی از سیاست‌ها در برنامه هفتم توسعه و اولویت اول مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب برنامه اقتصادی است و لذا مدیریت منابع و اصلاح الگوی کشت در برنامه اقتصادی وجود دارد.

آیت الله کعبی ادامه داد: اگر اصلاح الگوی کشت و مدیریت عادلانه منابع آب در استان خوزستان مورد توجه واقع شود و بحث آب‌های صنعتی و پسآب‌ها خوب انجام شود، خوزستان در کنار دیگر عرصه‌ها در زمینه اقتصادی، کشاورزی و دامداری می‌تواند جهش بزرگی را رقم بزند.

انتهای پیام/

نظر شما