شناسهٔ خبر: 56427190 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چگونه در امتحان حضوری ریاضی نمره ۲۰ بگیریم؟

در این مطلب در رابطه با نحوه موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره کامل در این درس مهم حتی در شرایط امتحانات حضوری توضیحات کاملی ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مطلب در رابطه با اینکه چگونه ریاضی را بسیار خوب آموزش دیده و حتی در این درس مهم نمره اول کلاس و حتی در امتحان حضوری ۲۰ بگیریم توضیحاتی ارائه شده است.

در کلاس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید

قدم اول برای کسب نمره عالی در درس ریاضی این است که به صورت منظم در کلاس‌های مدرسه و دانشگاه حاضر باشید. معلم ریاضی شما که استخدام رسمی آموزش و پرورش https://medu.ir / است، قرار است در نهایت از شما امتحان بگیرد و ایشان هم معمولاً از مباحثی که در کلاس زیاد روی آنها تاکید دارد سوالات را مطرح می‌نماید. بنابراین بسیار لازم است که در کلاس‌های ریاضی حضور کامل داشته باشید. البته حضور شما در کلاس نباید فقط حضور فیزیکی باشد و باید حضور فعالی در کلاس داشته باشید.

بعد از کلاس درس را مرور نموده و مثال‌ها را دوباره حل کنید

اگر بتوانید هر جلسه بعد از تدریس ریاضی توسط استاد و مدرس خودتان درس را مرور نمائید قدم بسیار بزرگی برای موفقیت در امتحان این درس و گرفتن نمره ۲۰ برداشته اید. حتی اگر در حد ۱۰ دقیقه هم وقت کرده اید مطالب کلاس را همان روز مرور کنید. به این ترتیب خیلی بهتر برای شما جا افتاده و در روزهای بعد تلاش و انرژی کمتری برای حل تمرینات لازم خواهید داشت.

از کلاس‌های تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید

یکی از بهترین راهکارها برای گرفتن نمره بالا و حتی نمره بیست در درس ریاضی این است که از کلاس‌های تدریس خصوصی استفاده نمائید. ممکن است شما در درس ریاضی اشکال پایه‌ای داشته باشید و با شرکت در کلاس‌های مدرسه یا دانشگاه هر چه تلاش کنید باز هم درس را متوجه نشوید. به عنوان مثال اگر در حال یادگیری ریاضی پایه دهم هستید ممکن است به دلیل اینکه ریاضی نهم یا هشتم را خوب آموزش ندیده اید نتوانید مطالب را به خوبی درک نمائید. یا اگر مثلاً مفهوم حد را خوب درک نکرده باشید نمی‌توانید مشتق، مثلثات و انتگرال را متوجه شوید. در چنین مواردی بسیار خوب است که از کلاس‌های تدریس خصوصی ریاضی که توسط مدرسین مجرب برگزار می‌شود استفاده نمائید. در سایت ایران مدرس اساتید بسیار خوب و برجسته ای حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی به صورت آنلاین یا حضوری فعالیت دارند.

توجه: برای مشاهده مدرسین ریاضی خانم و آقا در ایران مدرس بر روی این لینک کلیک کنید.

چرا تدریس خصوصی ریاضی؟

در کلاس‌های خصوصی ریاضی مطالبی که ارائه می‌شود به سطح دانسته‌ها و توانایی‌های شما بستگی دارد و استاد و معلم خصوصی خودش را با شما هماهنگ می‌کند. مباحث پایه‌ای مانند تابع، مجموعه‌ها، مثلثات، انتگرال، حد و مشتق، رسم نمودار تابع، اتحادها، معادله درجه دوم، حل نامعادله، دنباله و سری، رفع ابهام حد و.... در این کلاس‌ها تدریس می‌شود و اشکالات پایه‌ای شما برطرف می‌گردد. بنابراین اگر می‌خواهید ریاضی را به صورت مفهومی و درست یاد بگیرید و اشکالات خودتان را یک بار برای همیشه برطرف نمائید توصیه می‌شود یک معلم خصوصی خوب و مجرب را در کنار خودتان داشته باشید. برای یادگیری بهتر ریاضی می‌توانید از سایت‌های معتبر که به صورت رایگان ریاضی را آموزش می‌دهند (مانند سایت‌های https://www.khanacademy.org/، https://www.desmos.com / و https://mathworld.wolfram.com/) هم استفاده کنید.

چگونه در امتحان حضوری ریاضی نمره ۲۰ بگیریم؟

تمرین حل کنید و نحوه درست تمرین کردن ریاضی را یاد بگیرید

یادگیری ریاضی بدون تمرین حل کردن بیشتر شبیه یک شوخی به نظر می‌رسد. فرض کنید شما می‌خواهید شنا یاد بگیرید. تا وقتی که مربی به صورت تئوری برای شما توضیح می‌دهد که باید این کار و فلان کار را به این شکل انجام دهید اتفاق خاصی نمی‌افتد. البته مرحله آموزش دیدن هم مهم و لازم است. اما وقتی یادگیری واقعی شروع می‌شود که خودتان داخل استخر بپرید و شنا کردن را شروع کنید و از آموزش‌هایی که دیده اید استفاده نمائید. برای درس ریاضی هم حضور در کلاس بسیار مهم است اما وقتی آموز اصلی شروع می‌شود که خودتان شروع کنید به تمرین حل کردن.

در طول ترم برای یادگیری درس ریاضی وقت بگذارید

بارها و بارها گفته شده است که ریاضی درس شب امتحانی نیست. برای یادگیری ریاضی لازم است وقت بگذارید و تمرین و مسئله حل نمائید. خصوصاً اگر در این درس اشکالات زیادی دارید و یا هدف بزرگی دارید و مثلاً می‌خواهید در ریاضی در امتحان حضوری ۲۰ بگیرید، در چنین شرایطی حتماً باید در طول ترم برای یادگیری آن وقت کافی در نظر بگیرید.

کلیک کنید: دانلود رایگان جزوات آموزشی و نمونه سوال امتحانی ریاضی

مزایای مطالعه ریاضی در طول ترم

بسیار هستند دانش آموزان و دانشجویان که شب امتحان تا صبح نخوابیده اند و درس خوانده اند و صبح سر جلسه امتحان به دلیل خستگی حتی نتوانسته اند از مطالب خوانده شده استفاده درستی بکنند. خصوصاً برای درس ریاضی اگر بخواهید نمره عالی و بیست بگیرید، در چنین شرایطی کاملاً لازم است در طول ترم برای مطالعه و یادگیری آن وقت بگذارید و به هر میزان تمرینات و نمونه سوالات بیشتری را حل کنید در نهایت نمره بهتری خواهید گرفت.

چگونه در امتحان حضوری ریاضی نمره ۲۰ بگیریم؟

در طول ترم و ایام امتحانات با برنامه ریزی پیش بروید

برنامه ریزی برای موفقیت در تحصیل، موفقیت در زندگی و موفقیت در امتحان ریاضی و یا هر کار دیگری لازم است. داشتن هر برنامه‌ای از بی برنامگی بهتر است. ممکن است شما چندین بار برنامه ریزی کرده باشید و خوب اجرا نشده باشد و به همین دلیل از برنامه ریزی نا امید شده باشید و تصمیم گرفته باشید دیگر برنامه ریزی نکنید. اما در نظر داشته باشید که حتی اگر بخشی از برنامه اجرا نشود باز هم ایرادی ندارد و بهتر است برنامه ریزی داشته باشید. برای موفقیت در امتحان حضوری ریاضی و گرفتن نمره بیست باید کتاب درسی را خوب بخوانید و از کتاب‌های کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. مثلاً برای گرفتن نمره بالا در ریاضی هفتم کتاب کارپوچینو ریاضی هفتم گاج، کتاب شاهکار ریاضی هفتم کلاغ سپید، کتاب کار و تمرین ریاضی هفتم منتشران، خیلی سبز و … کتاب‌های مناسبی هستند.(منبع: سایت کتابانه)

با تمرکز بالا درس بخوانید و برای یادگیری ریاضی انگیزه داشته باشید

اگر می‌خواهید در درس ریاضی و خصوصاً در امتحان حضوری ریاضی ۲۰ بگیرید، از خودتان بپرسید چرا چنین هدفی برای خودتان در نظر گرفته اید؟ توجه داشته باشید که مهارت ریاضی یکی از مهمترین نیازهای یادگیری دانش آموزان در زندگی امروز است. توانایی درک مطلب و تفسیر و استنتاج مفاهیم ریاضی راه بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را به دانش آموزان می‌آموزد (منبع: https://civilica.com/doc/۸۱۱۶۸۶/) اگر دلایل کافی داشته باشید انگیزه بالایی هم خواهید داشت و در نتیجه بهتر و درست تر درس می‌خوانید. مثلاً یکی از دلایل شما می‌تواند این باشد که ریاضی یک درس پایه‌ای و مهم است و با عالی یاد گرفتن آن در حل مسائل دروسی مانند فیزیک هم مشکلات بسیار کمتری خواهید داشت. دلیل دیگر این می‌تواند باشد که با گرفتن نمره بیست در درس ریاضی معدل شما افزایش پیدا کرده و در کنکور هم موفق تر خواهید بود و در نهایت می‌توانید در دانشگاه و رشته تحصیلی مد نظر خودتان درس بخوانید و در زندگی شخص موفقی شوید. این موارد را برای خودتان یادداشت نموده و با انگیزه بالا درس بخوانید.

منبع: ایران مدرس www.IranModares.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما