شناسهٔ خبر: 56427004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون علوم پزشکی خبر داد؛

همه مبتلایان به وبا در مشهد سابقه حضور در کشور عراق را داشته‌اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به وبا با نتیجه تست مثبت قطعی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده است که تمامی این افراد سابقه حضور در کشور عراق را داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد،  سید جواد حسینی در این خصوص افزود: این تعداد ابتلا در شرایطی است که سال گذشته هیچ مورد قطعی از ابتلا به وبا در استان خراسان رضوی گزارش نشده بود. 

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به اینکه وبا در کشورهای همجوار از جمله عراق شیوع پیدا کرده است، این بیماری در مشهد به دلیل تردد و مقصد اصلی مسافران عراقی روند رو به رشدی داشته است.

حسینی تصریح کرد: افراد در صورت دارا بودن علائم وبا در بدو ورود به کشور و در مناطق مرزی مورد تست رپید قرار می‌گیرند و در صورت مثبت شدن نتیجه، به دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای پیگیری اعلام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: شیوع بیماری یکی از پیامدهای منفی سفر و گردشگرپذیری برای کشورهایی است که به لحاظ مسافر، مبدا و مقصد گردشگری هستند و کشور عراق نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

حسینی خاطر نشان کرد: زائران در کشور عراق، مواد غذایی را از محل های مطمئن و بهداشتی تهیه کرده و حتما آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، از سویی افراد در صورت مشاهده علائمی چون تب و اسهال به صورت حاد آبکی، بدون دل‌درد و دل‌پیچه، همراه با استفراغ به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا بدون علامت هستند، خاطر نشان کرد: این موضوع تشخیص زودهنگام بیماری را با مشکل مواجه کرده است، از این رو رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری مورد تاکید است.

حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید غذاها در دمای زیر پنج درجه سلسیوس یا بالای ۶۵ درجه نگهداری شود، گفت: اگر قرار است غذا بین این دما و خارج از یخچال باشد، نباید بیش از ۲ ساعت بیرون بماند.

نظر شما