شناسهٔ خبر: 56426569 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان از خدمات مومنانه‌ی کانون فرهنگی هنری «عاشورا» گزارش می‌دهد

مسجدی که روزانه ۱۰۰۰ قرص نان نذر فقرا می‌کند

کانون فرهنگی هنری «عاشورا» در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضوری موثر در میدان کمک‌های مومنانه دارد؛ توزیع روزانه یک هزار قرص نان رایگان بین محرومان در طرح «نذر برکت» ازجمله خدمات بچه‌های این کانون مسجدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان ،مسجد جامع دماوند در شرق شهر دماوند واقع شده و در فهرست  آثار  ملی ایران با شماره ۲۳۰ به ثبت رسیده‌ است.
 
 
مسجد جامع عتیق دماوند یکی از بناهای مذهبی و تاریخی استان تهران محسوب می‌شود که به‌ لحاظ معماری، اصالت و قدمت، در بین دیگر آثار تاریخی و جاهای دیدنی دماوند شاخص و شناخته شده است.

 

کانون فرهنگی هنری «عاشورا» در سال 1374 به عنوان نخستین و پرسابقه ترین کانون شهرستان دماوند در کنار این مسجد تاسیس شد  و از بدو تاسیس تاکنون فعالیت های مهم و موثری در سطح شهرستان دماوند انجام داده است، اکنون نیز در بخش های کمک های مومنانه، اجرای طرح «پیک سلامت» و «نذر برکت» به نیازمندان و بیماران کرونایی خدمات ارایه می دهد.

 
 

«حسین هاشمی» ، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد  خبرگزاری شبستان  با اعلام برنامه های کانون فرهنگی هنری عاشورای مسجد جامع دماوند، اظهار کرد: کانون عاشورا به عنوان یکی از کانون های فعال و قدیمی این شهرستان شناخته می شود و محور فعالیت های این کانون در زمینه فرهنگی،سیاسی، تبلیغی و خدمات اجتماعی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند با اشاره به اینکه کتابخانه این کانون دارای 30 هزار جلد کتاب است، افزود: کتابخانه کانون به صورت  آنلاین  به اعضا خدمات ارایه می دهد و طلاب،دانشجویان و دانش آموزان می توانند از خدمات این کتابخانه بهره مند شوند. ضمن اینکه در دوران کرونا این کتابخانه به صورت رایگان به مخاطبان خدمات می داد و اعضای کتابخانه کتاب های درخواستی خود را با تماس تلفنی در درب منزلشان تحویل می گرفتند و در زمان مقرر کتاب ها از درب منازل آنها جمع آوری می شد.

 

هاشمی از ارایه خدمات کتابخانه ای در اپليکشن مجازی کتابخانه کانون عاشورا به یکی دیگر از خدمات کتابخانه ای این کانون نام برد و تصریح کرد: علاقه مندان می توانند با عضویت در این کتابخانه مجازی از بانک ۲۰ هزار جلدی این کتابخانه، کتاب های مورد علاقه خود را جستجو و  در سامانه ثبت کنند و از این طریق ما کتاب های درخواستی آنها را به در منزل اعضاء ارسال می کنیم.

 

 نشست های تبیین سیره شهدا

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند برگزاری نشست های تبیین سیره شهدا، برگزاری حلقه های معرفتی، پژوهش در مورد زندگی شهدا، تاریخ اسلام، سبک زندگی و نیز کارهای تحقیقی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این کانون نام برد و ادامه داد: هیئت منتظران ظهور با حضور جوانان مسجد جامع دماوند به صورت هفتگی و مستمر در مسجد جلساتی برگزار و به شبهات و سوالات جوانان پاسخ می دهند و در مناسبت ها نیز برنامه سخنرانی برگزار می کنند.

 

وی با اشاره به خدمات این کانون به نیازمندان و محرومین این منطقه گفت: بیش از 100 خانواده نیازمند تحت پوشش این کانون هستند،که اعضای این کانون در محورهای توزیع سبد کالا،تهیه مایحتاج ضروری منزل،پوشاک و  تهیه لوازم التحریر و بسته های آموزشی دانش آموزان،درمان و تحصیل به آنها خدمت رسانی می کنند. ضمن اینکه در دوران کرونا با راه اندازی «پیک سلامت» با همکاری شبکه بهداشت منطقه اقدام به شناسایی بیماران کرونایی به منظور ارایه خدمات در تهیه و خرید مایحتاج ضروری و نیز فراهم کردن رفت و آمد آنها به بیمارستان از طریق آژانس سلامت نمودیم.

 

نذر برکت

هاشمی با اشاره به اجرای طرح «نذر برکت» افزود: برای خانواده های مستمند، فیش نان جهت دریافت رایگان از نانوایی ها ارایه می دهیم و از این طریق روزانه یک هزار قرص نان میان اقشار محروم این منطقه توزیع می شود. همچنین به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند و محروم بحث تقویت درسی با حضور برخی از بچه های نخبه این مسجد مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا با اشاره به به برنامه های این کانون به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: با توجه به اینکه مسجد جامع دماوند11  شهید را در دوران جنگ تحمیلی تقدیم  کشور کرده است به همین مناسبت همه ساله برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه های این مسجد است،همچنین امسال نمایشگاه دفاع مقدس، نشست های خاطره گویی،تقدیر از خانواده های شهدا،سلسله نشست های بصیرتی را به این مناسبت در مسجد برگزار کرده ایم.

 

اردوهای علمی و تحقیقاتی

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، حدیث و احکام اسلامی، برگزاری مراسم های ویژه در مناسبت های مذهبی ماههای محرم و صفر، دهه کرامت، دهه فاطمیه و ولادت ائمه معصومین (ص) را بخشی از فعالیت هایی نام برد که به همت کانون برگزار می شود و تصریح کرد: برگزاری اردوهای علمی و تحقیقاتی، برگزاری دوره های ورزشی، پخش فیلم و نقد آن، تربیون آزاد، مسابقات کتابخوانی و برگزاری کرسی های تلاوت از دیگر فعالیت هایی است که به همت کانون عاشورا در مسجد جامع دماوند برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند در پایان خاطرنشان کرد: کانون عاشورا در رشته های هنری و صنایع دستی همچون آموزش قلم زنی، نگارگری، فرش بافی، قالی بافی و گلیم بافی و خیاطی دوره آموزشی برگزار می کند و با ایجاد کارگاه خیاطی توانسته برای بانوان اشتغال‌زایی کند.

 

پایان پیام/40

نظر شما