شناسهٔ خبر: 56425983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

احتمال نظر مثبت بیش از ۵۰ درصدی مجلس نسبت به زاهدی‌وفا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فضای مجلس هم به علت عدم ارتباط مثبت اولیه نسبت به زاهدی وفا کاملا منفی بود اما اکنون به سمت مثبت شدن در حال حرکت است.

صاحب‌خبر -

سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ارزیابی‌ها درباره صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رأی اعتماد وی، گفت: آقای زاهدی‌وفا در ابتدای مسیر فعالیت خود به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتوانستند ارتباطی با نمایندگان برقرار کنند و این عدم ارتباط‌گیری باعث نارضایتی نمایندگان و عدم استقبال از مطرح شدن ایشان برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

وی ادامه داد: به مرور زمان و با تشریح توجیهاتی که از منظر ایشان وجود داشت و برخی از توجیهات هم منطقی بود از جمله اینکه ایشان در ابتدا تنها برای ۳ ماه مامور شده بود که وزارتخانه را اداره کند، یعنی اگرچه در این ۳ ماه هم باید با نمایندگان ارتباط می‌گرفت اما طی این مدت بیشتر تمرکز ایشان و وزارتخانه تحت مدیریت درگیر سامان دادن به کارهایی از جمله موضوع افزایش حقوق بازنشستگان، سامانه‌های یارانه‌ها و مواردی از این قبیل بود و نتوانستند ارتباط خوبی با نمایندگان برقرار کنند.

حسینی در ادامه عنوان کرد: بعد از آن که معرفی شدند، نشست‌هایی را با نمایندگان و مجامع نمایندگان داشتند و همچنین جلساتی با کمیسیون اجتماعی داشتند. در کمیسیون هم به عنوان کمیسیون تخصصی با جدیت پیگیر این مساله هستیم که شرایط گذشته را در واقع بازگو و بازبینی کنیم که شرایط خوبی نبود و تغییراتی که باید در رویه ارتباط وزیر با کمیسیون و مجلس داشته باشد را از ایشان مطالبه کنیم که در این جلسات هم صحبت‌های ایشان و نظرات نمایندگان کمیسیون مطرح شد.

وی تاکید کرد: در پایان این بحث‌ها آنچه که فصل‌الخطاب خواهد بود منافع کشور، منفعت وزارتخانه و موفقیت دولت در این زمینه است.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره نظر شخصی وی درخصوص وزیر پیشنهادی و ارزیابی از فضای مجلس نسبت به زاهدی وفا اظهار داشت: نظر شخصی من با توجه به اینکه سوالاتی از وزیر پیشنهادی دارم نیاز به تکمیل دارد اما به سمت مثبت است.

وی افزود: فضای مجلس هم به همین صورت است، در ابتدای معرفی ایشان نظر اولیه در مجلس کاملا منفی بود و این هم به همان عدم ارتباط نزدیک و مثبت که اشاره کردم، بازمی‌گردد اما اکنون به سمت مثبت شدن در حال حرکت است و در حال حاضر می‌توانیم برآورد نظر مثبت بیش از ۵۰ درصدی مجلس را برای ایشان داشته باشیم.

نظر شما