شناسهٔ خبر: 56425429 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تاکید کرد

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سفر به کشور هند برای شرکت در «دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآوری» بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مشترک اعضای این اتحادیه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حسن زمانیان در سفر به کشور هند برای شرکت در دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآوری با بیان این‌که در سال‌های اخیر بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ اتحادیه همکاری‌های‌ منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند مغفول مانده است، گفت: با توجه به توانمندی‌های علم و فناوری کشور و علاقه‌مندی برای انتقال این موفقیت‌ها به سایر کشورها و هم‌چنین نیاز به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در این حوزه و کسب تجربه باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کرد.

زمانیان تصریح کرد: در این میان با توجه به استقرار دفتر مرکز منطقه‌ای این اتحادیه در ایران و محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در تلاش هستیم تا با بازنگری تعاملات و مدیریت بهتر و در نهایت بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم در مسیر کمک به رفع نیازهای فناورانه کشور در حوزه‌هایی مانند آب، انرژی تجدیدپذیر، مدیریت مخاطرات و دیگر نیازهای فناورانه کشور و سایر کشورهای عضو این اتحادیه گام‌های مؤثری برداریم.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، میزبانی از مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه همکاری‌های‌ منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT) از جمله‌ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی علمی بوده که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نمایندگی از کشورمان عهده‌­دار این امر حائز اهمیت شده است. این مرکز تنها سازمان تخصصی رسمی اتحادیه حاشیه کشورهای اقیانوس هند بوده که به عنوان یک نهاد تخصصی در خدمت اعضای اتحادیه قرار دارد و از این نظر، ابزار بسیار مفیدی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ­شمار می‌آید. ایجاد ظرفیت‌­های دیپلماسی در محورهایی مانند آب، انرژی تجدیدپذیر و مدیریت مخاطرات به همراه برگزاری نمایشگاه‌­های منطقه‌­ای و دوره‌­های آموزشی از جمله کارکردهای این مرکز محسوب می‌شود.

دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآوری از ۷ مهر ماه در کشور هند آغاز به کار کرده و تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما