شناسهٔ خبر: 56423927 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

اخراج سرمربی هال‌سیتی پس از سقوط به رتبه بیستم

آرولادزه بدون اللهیار ماندنی نشد

صاحب‌خبر -
آرولادزه بدون اللهیار ماندنی نشد

هال‌سیتی فصل جدید لیگ چمپیونشیپ انگلیس را خوب شروع کرد اما پس از تنها 4 هفته نتایج ضعیف این تیم شروع شد و درنهایت روز گذشته مدیران این باشگاه انگلیسی که اللهیار صیادمنش را نیز دراختیار دارند تصمیم به ایجاد تغییر روی نیمکت خود گرفته و شوتا آرولادزه گرجستانی را اخراج کردند. هال‌سیتی فصل قبل هم تا آستانه سقوط به لیگ یک پیش رفته بود اما تغییراتی که در نیم‌فصل در این باشگاه ایجاد شد باعث شد تا آنها درنهایت بتوانند در سطح دو فوتبال جزیره باقی بمانند. در ژانویه بود که آکان ایلیکالی ترک‌تبار تصمیم به خرید این باشگاه گرفت و پس از انتقال مالکیت باشگاه، تغییرات متعددی را در تیم به‌وجود آورد. نخستین تصمیم ایلیکالی به خدمت گرفتن آرولادزه گرجستانی به‌جای گرنت مک‌کان انگلیسی بود که دو سال ‌و نیم هدایت این تیم را برعهده داشت و در فصل قبل هال‌سیتی را در منطقه سقوط قرار داده بود. تاجر ترکیه‌ای علاوه ‌بر تغییر کادر فنی به سراغ خرید چند بازیکن جدید رفت که یکی از آنها اللهیار صیادمنش، ستاره ایرانی فنرباغچه بود که مدتی را به‌صورت قرضی در لیگ اوکراین گذرانده بود. 
صیادمنش با پایان مهلت قراردادش با زوریا لوهانسک تصمیم گرفت به صورت قرضی راهی هال‌سیتی شود تا چالشی جدید و البته بسیار دشوارتر از تیم‌های قبلی‌اش را تجربه کند. از همان ابتدا هم گفته می‌شد که صیادمنش اگر نمایش خوبی در تیم جدیدش داشته باشد قراردادش قطعا قطعی خواهد شد و البته در نهایت هم این اتفاق رخ داد. او به یکی از بازیکنان موثر هال‌سیتی تبدیل شد و در این تابستان این تیم انگلیسی او را از فنرباغچه خرید تا فصل جدید را با او و همچنین چند بازیکن جدیدی که به ترکیب این تیم اضافه شده بودند بهتر از سال قبل آغاز کند. 
هال‌سیتی فصل جدید را فراتر از حد انتظار آغاز کرد و با دو برد و دو تساوی خود را حتی در حد یکی از مدعیان صعود نیز مطرح کرد اما از هفته پنجم شرایط برای آرولادزه و تیمش تغییر کرد و روند نزولی تیم آغاز شد. در این میان یکی از اتفاقاتی که به نظر می‌رسد در این نتایج بد تاثیرگذار بوده باشد مصدومیت صیادمنش بود که در دیدار هفته چهارم و برابر برنلی اتفاق افتاد. هال‌سیتی در 6 بازی اخیر خود در غیاب این ستاره ایرانی 5 باخت و تنها یک برد داشته است و به این ترتیب آنها سقوط آزاد خود را آغاز کردند و حالا در رتبه بیستم جدول بیست‌وچهار تیمی این لیگ حضور دارند. در چنین شرایطی تصمیم مدیران باشگاه برای برکناری سرمربی گرجستانی دور از ذهن نبود اما اتفاق عجیب این بود که آنها می‌توانستند این تصمیم را دو هفته پیش و پس از شکست برابر سوانسی بگیرند تا در طول تعطیلات فیفادی، سرمربی جدید بتواند تیم را بهتر شناخته و آنها را برای دیدار بعدی خود آماده کند. از طرف دیگر این جابه‌جایی در حالی صورت گرفت که تیم تنها چند ساعت بعد باید در هفته دوازدهم به مصاف لوتون تاون می‌رفت. 
با این حال هال‌سیتی صبح دیروز اعلام کرد که پس از نشستی که با سرمربی تیم داشتند به این نتیجه رسیدند که بهتر است راه دو طرف از هم جدا شود. ایلیکالی پس از جلسه دیروز با آرولادزه گفت: «ما در طول تعطیلات بازی‌های ملی نشست‌های متعددی را با سرمربی تیم داشتیم و درباره‌ شرایط تیم و آینده باشگاه صحبت کردیم. در طول این جلسات به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌های ما همسو نیست و بهتر است هرچه زودتر جدا شویم. حالا تمرکز اصلی ما این است که از اندی (داوسون مربی موقت تیم) حمایت کرده و به او کمک کنیم تا بتواند شرایط تیم را در بازی‌های پیش رو تغییر دهد.»
مدیران باشگاه فعلا داوسن را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند تا پس از بررسی گزینه‌ها سرمربی جدید خود را انتخاب کنند. این اتفاق چندان خبر خوبی برای صیادمنش نخواهد بود؛ چرا‌که آرولادزه اعتقاد زیادی به استفاده از او داشت و به‌خصوص با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت او، پس از بازگشت به میادین کار سختی برای نشان دادن توانایی‌هایش به سرمربی جدید تیم و بازگشت به ترکیب اصلی تیم خواهد داشت.

نظر شما