شناسهٔ خبر: 56423614 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گل‌گهر و استقلال؛ یک بازی ۶ امتیازی

ژنرال به دنبال انتقام!

از هفته هفتم لیگ برتر گل گهر و استقلال در حالی به مصاف یکدیگر می روند که امیر قلعه نویی با تیم سیرجانی هنوز نتوانسته آبی های تهرانی را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

زاوش محمدی: هفته هفتم لیگ برتر امروز آغاز می شود و در مهمترین بازی امروز، استقلال در سیرجان مهمان گل گهر خواهد بود. مسابقه‌ای که در نگاه اول با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر، قطعاً فوق العاده حساس و ۶ امتیازی تلقی می شود ولی داستان حساسیت این دیدار به مراتب فراتر از چیزیست که در تصور ما می گنجد چون اتفاقات فراوانی حول محور روی رویارویی گل گهر با استقلال می چرخد که مسایل فنی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

این دو تیم هم سرمربی مشترک داشته اند و هم بازیکنان فراوانی را به چشم دیده اند که پیراهن هر دو را بر تن کرده اند. از طرف دیگر، حواشی دیدار های آنها در سه سال اخیر آنقدر زیاد بوده که گاهی اوقات تمام فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است. حاشیه هایی که به معنای واقعی کلمه ماندگار شده‌اند.

ژنرال به دنبال طلسم شکنی

استقلال و گل گهر سیرجان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال آمار خوبی مقابل تیم محبوبش ندارد. به طور کلی امیر قلعه‌نویی ۲۹ بار در رقابت‌های مختلف به مصاف استقلال رفته است که این بازی‌ها ۱۰ پیروزی، ۵ تساوی و ۱۴ باخت کسب کرده است. قلعه‌نویی ۵ بار با تیم گل‌گهر به مصاف استقلال رفته است که هر ۵ مصاف با شکست تیم امیر قلعه‌نویی به پایان رسیده است. تقابل هفته هفتم استقلال و گل‌گهر سیرجان، سی‌امین تقابل قلعه‌نویی مقابل استقلال است و باید دید این مربی می‌تواند عملکرد ناموفق خود را در گل‌گهر سیرجان مقابل استقلال جبران کند یا اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد.

ژنرال به دنبال انتقام!

۲ نقطه امیدوارکننده برای قلعه‌نویی

گل‌گهر در اولین بازی خود در تعطیلات فیفادی، دوشنبه هفته جاری در ورزشگاه کارگران تهران به مصاف پیکان رفت. مسابقه‌ای که با برتری ۳ بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید و سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی نمایش تهاجمی را از خود در این بازی دوستانه نشان دادند. درخشش وسلی گومز هافبک برزیلی گل‌گهر از نکات جالب‌توجه این مسابقه تدارکاتی بود، بازیکنی که به نظر می‌رسد رفته رفته به مرز آمادگی ایده‌آل رسیده و می‌تواند برای بازی با استقلال به یک مهره کلیدی در ترکیب گل‌گهر تبدیل شود.

یونس شاکری مهاجم باتجربه گل‌گهر هم بعد از یک‌سال دوری از میادین به دلیل مصدومیت پارگی رباط صلیبی، در بازی با پیکان به ترکیب گل‌گهر بازگشت و توانست زننده گل اول تیمش هم باشد تا مهاجم مورد علاقه امیر قلعه‌نویی حالا در دسترس این سرمربی باتجربه باشد و بتواند در تقابل با استقلال، از حضور شاکری در ترکیب تیمش بهره ببرد.

تاکتیک جالب ساپینتو علیه قلعه نویی

کارلوس کی‌روش بعد از حضور دوباره در راس کادر فنی تیم ملی ۶ بازیکن را از استقلال به اردوی تیم ملی دعوت کرد. از این جمع ۳ بازیکن خط خوردند که مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی و محمد محبی بودند و ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و سید حسین حسینی به همراه تیم ملی راهی اتریش شدند که ابوالفضل جلالی در بازی با اروگوئه و سید حسین حسینی در مصاف با سنگال بازی کرد و صالح حردانی بدون بازی برای تیم ملی به تهران برگشت. این سه بازیکن پیش از بازی با گل گهر تنها یک جلسه با استقلالی‌ها تمرین کردند و این موضوع حتی ناراحتی ساپینتو را به همراه داشت. سرمربی تیم استقلال معتقد بودند ملی پوشان باید حداکثر چهارشنبه به تهران باز می‌گشتند و پنج شنبه با تیم‌های باشگاهی تمرین می‌کردند اما ملی پوشان داخلی جمعه در تمرین تیم‌های باشگاهی حاضر شدند. گفته می‌شود شاید ساپینتو به دلیل خستگی ملی پوشان از آنها در ترکیب ابتدایی استقلال در بازی با گل گهر استفاده نکند. این می‌تواند یک پلی تیک از سوی سرمربی پرتغالی به امیر قلعه نویی باشد.

ژنرال به دنبال انتقام!

ماموریت ویژه به بازیکن باتجربه

روزبه چشمی به عنوان یکی از با تجربه ترین بازیکنان حال حاضر در جمع آبی پوشان تهرانی از جمله نفرات مورد اعتماد سرمربی پرتغالی استقلال به شمار می‌رود. این بازیکن که در جام جهانی ۲۰۱۸، ۹۰ دقیقه در دیدار مقابل مراکش به میدان رفته و جزو باسابقه‌ترین استقلالی‌ها در جمع نفرات این تیم به شمار می‌رود مسئولیت دارد تا در دیدار مقابل گل گهرسیرجان ارتباط بین هافبک‌های طراح تیم گل گهر سیرجان با مهاجمان این تیم را از بین ببرد. سرمربی استقلال در روزهای اخیر بارها در این باره با روزبه چشمی صحبت کرده و در رابطه با توانایی‌های محمد خدابنده لو و امین پورعلی و به ویژه وسلی گومز، هافبک‌های تیم سیرجانی هشدارهای لازم را به روزبه چشمی داده است.

بیشتر بخوانید:

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما