شناسهٔ خبر: 56422258 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تشییع و خاکسپاری پیکر ۲ شهید دفاع مقدس دربجنورد و سوادکوه

صاحب‌خبر -
 

سرویس خبر: پیکرهای پاک ۲ شهید دوران دفاع مقدس در آیین های جداگانه با حضور پر شور مردم در شهرهای بجنورد و سوادکوه تشییع و خاکسپاری شدند.
پیکر پاک شهید «محمد مهاجر» از مسجد انقلاب به سمت میدان مرکزی شهر بجنورد استان خراسان شمالی تشییع و در روستای «ازون بیجه» زادگاه این شهید خاکسپاری شد.
به گزارش ایرنا، پیکر شهید مهاجر با شکوه خاصی و با حضور پرشور مردم بجنورد به میدان آزادگان بجنورد منتقل شد و از این میدان تا مسجد انقلاب تشییع شد. این آیین با حضور شماری از مسئولان استان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایتدار خراسان شمالی برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی جاجرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد بر پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده نماز اقامه کرد و سپس پیکر شهید دفاع مقدس با آمبولانس به روستای «ازون بیجه» بجنورد منتقل و خاکسپاری شد. شهید محمد مهاجر ۳۹سال قبل و در ۱۵سالگی همراه پدرش به جبهه رفت و در هشتم اسفند ماه سال ۶۲و در منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند.
همچنین پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده ۸ سال دفاع مقدس « رمضانعلی میرزایی» بعد از ۳۸سال در زادگاهش روستای پیرنعیم سوادکوه استان مازندران با حضور پرشور مردم این خطه به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر پاک این شهید وارسته از میدان سپاه تا میدان زیرآب سوادکوه با حضور اقشار مختلف مردمی و شماری از مسئولان برگزار شد. در این مراسم مردم براساس یک سنت دیرینه با ساخت غنچه هایی از کله قند به استقبال شهید میرزایی رفتند.
بعد از مراسم تشییع در شهر زیرآب، پیکر پاک این شهید به زادگاهش روستای پیرنعیم انتقال یافت و خاکسپاری شد.

برچسب‌ها:

نظر شما