شناسهٔ خبر: 56417764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

قوه قضاییه با اغتشاشگران به صورت جدی برخورد کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: قوه قضاییه با اغتشاشگران برخورد جدی کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) شهر برگزار شد، با قدردانی از نیرو‌های مسلح برای حفظ امنیت کشور، بر اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اغتشاشات اخیر بی شک با حمایت دشمنان نظام با هدف خدشه دار کردن امنیت و آسایش جامعه بود.

وی ادامه داد: شهروندان حق دارند نظر خود را بیان و یا اعتراض کنند، چرا که اساس دین اسلام نقد و بیان عقیده، امر به معروف و نهی از منکر است، اما نباید به بهانه بیان نظر و نقد اغتشاش کرد و امنیت جامعه را برهم زد.

امام جمعه ارومیه بر لزوم برخورد باشایعه پراکنان و برهم زنندگان امنیت تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه و مسیولان با فتنه گران و اغتشاشگران باید برخورد جدی کند تا دیگر جرات تکرار چنین اقداماتی را نداشته باشند.

وی آتش زدن قرآن، حمله به بانک، آمبولانس و بیمارستان را قبیح دانست و گفت: بی شک دشمنان، منافقان و ضد انقلاب از اغتشاشات حمایت می‌کنند، اما مردم ما بصیرت دارند و فتنه را سریعا تشخیص می‌دهند و این باعث افتخار است که ۴۳ سال در برابر دشمنان ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۹ مهرماه و روز سالمند، احترام به بزرگتر‌ها را از آداب زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: سالمندی بخشی از روند و چرخه زندگی بشر است که اجتناب ناپذیر است، لذا برما مسلمین فرض است به بزرگترا به خصوص پدرو مادر احترام بگذاریم و سالمندان را عزیز بداریم.

وی تصریح کرد: گسترش خانه سالمندان و استقبال فرزندان از این مکان برای سپردن والدین خود به این فضا بجای احترام و نگهداری از والدین خود شایسته جامعه اسلامی نیست. خانه سالمندان ویژه کسانی است که امکان نگهداری در منزل برایشان فراهم نیست نه برای والدینی که پا به سن می‌گذارند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خداوند از کوچکترین اعمال انسان آگاه است، گفت: پس از بررسی اعمال، انسان به جزا و یا پاداش اعمالی که در دنیا انجام داده می‌رسد.

حجت الاسلام قریشی رحمت خداوند را بی حد و حصر عنوان کرد و متقیان را از مورد توجه قرار گیرندگان الطاف الهی دانست و افزود: تقوا باید در زندگی ما محور قرار گیرد و هرکس عمل، کردار و رفتار خود را بر اساس تقوا و خداترسی انجام دهد اهل بهشت خواهد بود و کسانی که بی مبالاتی کرده و ترس از خدا در دل نداشته باشند از خسران یافتگان خواهند بود.

نظر شما