شناسهٔ خبر: 56412941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: مردم در همه صحنه ها پشتیبان نظام و انقلاب هستند

لارستان – ایرنا- استاندار فارس گفت: مردم قدرشناس ، فهیم و شهید پرورشهرهای مختلف این استان و سایر نقاط و از فرهنگ و قومیت های گوناگون همواره در همه صحنه ها و به ویژه بزنگاه های حساس وفاداری و پشتیبانی خود از انقلاب و این نظام الهی را به اثبات رسانده اند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد هادی ایمانیه شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان های لامرد و مهر با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گواه و مصداق این ادعا تقدیم بیش از ۱۵ هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله و حضور چشمگیر مردم در صحنه های مختلف بوده است.

او تصریح کرد: این استان پهناور و ولایتمدار همچنین ۲۷۰ رزمنده و ایثارگر و ۴۲ هزار آزاده سرافراز تقدیم این نظام کرده  که خود بیانگر حضور ونقش تعیین کننده این خطه از کشورمان در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب است.

دکتر ایمانیه یادآور شد: همچنین مردم غیور و سلحشور استان فارس در عرصه ها و صحنه های مختلف دیگر همواره حضوری پررنگ، تعیین کننده و اثر بخش داشته اند و مردمان فهیم این دیار به ویژه شهرهای جنوبی استان با همت بلندشان و مشارکت در  کارهای نیک اندیشانه برگ زرین دیگری به افتخارات خود در ساختن و پشتیبانی از این انقلاب اضافه کرده اند.

استاندار فارس تاکید کرد: شهرستان های لامرد و مهر و مردمان این خطه شهید پرور با تقدیم ۴۱۰ شهید و بیش از صدها آزاده سرافراز و ایثارگر همواره جزو مناطق پیشرو در امور خیرخواهانه و دیگر صحنه های دفاع از نظام بوده اند و خیرخیز بودن و مشارکت فعالانه مردم در عرصه های مختلف از امتیازهای ویژه مردمان خطه جنوب فارس است.

استاندار فارس یادآور شد: تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وایثارگران و سرکشی از جانبازان و رزمندگان و خانواده های معزز شهدا بدون شک سبب تقویت روحیه خدمتگذاری و احساس مسئولیت بیشتر مسئولان برای خدمت به مردم خواهد شد و ما همواره خود را باید مدیون شهدا بدانیم.

او بیان کرد که عنصر پایداری نظام و امنیت و آرامش امروز در کشور را باید مرهون ایثارگری ها و جانفشانی خانواده های شهدا ، جانبازان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست.

در این آیین باشکوه و یادواره شهدای شهرستان های لامرد و مهر ، خانواده معزز شهید حاج عبدالله اسکندری ، به عنوان سید الشهدای استان فارس و شهید مدافع حرم هم حضور داشتند و همچنین از مقام شامخ ۱۰ سردار شهید این ۲ شهرستان هم تجلیل شد.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز که به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود، خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم همزمان با ایام محرم در منطقه خان طومان تفحص و پس از تشییع باشکوه در شهرهای مختلف در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ و همزمان با روز عاشورای حسینی در گلزار شهدای شیراز کنار همرزمانش آرام گرفت.

شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

نظر شما