شناسهٔ خبر: 56412275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

مهار کامل بیماری کرونا از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود

علی انوار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهار کامل بیماری کرونا، از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود.

صاحب‌خبر -

علی نیکزاد در بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم، دغدغه عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و از این رو به وزارت‌خانه‌های رفاه و بهداشت توصیه می‌کنیم به‌صورت ویژه به این مسئله مهم و اساسی توجه کنند.

وی با اشاره برخی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم، مهار کامل بیماری منحوس کرونا بود که رئیس جمهور از اولین روز آغاز به‌کار، شخصا پیگیر واردات واکسن خارجی و پیشرفت در تولید واکسن‌های ایرانی بود.

نیکزاد با اشاره به این‌که امنیت، آموزش و بهداشت و درمان، ۳ وظیفه اصلی دولت در کشورمان محسوب می‌شود، ادامه داد: دولت باید به حوزه بهداشت توجه اساسی کند و در حوزه درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز حل مشکلات دسترسی به پزشکان متخصص در دستور کار باشد و حفظ شأن پزشکان و متخصصان به‌طور اساسی اصلاح شود. 

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران صعب‌العلاج و نوع داروهای مصرفی این بیماران در کشورمان مشخص بوده و با یک اقدام اساسی، امکان سامان‌دهی دارو و درمان این بیماران ممکن است که با این اقدام، بخش قابل توجهی از بازار سیاه دارو حذف خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما