شناسهٔ خبر: 56411956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

وقف نشانه تکریم و استمرار ثمره عمر انسان است

محمد محمدیان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وقف نشانه تکریم و استمرار ثمره عمر انسان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی روز پنجشنبه هفتم مهرماه، در افتتاح نمایشگاه هفته وقف در آستان مقدس سید حمزه، اظهار کرد: اولین واقف جهان اسلام پیامبر(ص) است که خودشان این سنت حسنه را پرورش داده و به وقف اهمیت داده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بعد از ایشان، موقوفاتی که امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا (س) وقف کرده و الان هم بعضی از آن‌ها باقی مانده‌اند و در حال حاضر سر سفره کسانی هستیم که با وقف اموال، نام و یادشان را ماندگار کردند.

وی گفت: موقوفاتی عظیم که در آذربایجان قدمت بالایی دارد مانند موقوفات خواجه رشید الدین فضل الله همدانی، قائم مقام فراهانی و خانم خیر النساء هستند که قدمت ۲۰۰ساله دارند و هرساله به این موقوفات به صورت‌های مختلف به نیکی عمل می‌شود.

حسینی ادامه داد: بیش از ۸۰۰نوع نیت وقفی وجود دارد و در مورد حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات نیت‌های مختلفی داریم که جواب گوی معضلات فرهنگی و اجتماعی امروز است.

وی با بیان اینکه با وقف، انسان اموال خود را در بانک الهی برای ابد ذخیره سازی می‌کند، گفت: اقداماتی که در سال‌های گذشته از سوی سازمان اوقاف آذربایجان شرقی انجام گرفته موجب شد تا این اداره کل جزو دستگاه‌های شاخص استان باشد و نسبت به سال‌های گذشته با افزایش ۲۵۰ امتیاز جزو دستگاه‌های برتر در رسته آموزشی فرهنگی جز آموزش برتر انتخاب شود.

وی افزود: به بیان مقتدای انقلاب اسلامی باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند که نیازمند کارهای شاخص فرهنگی است و مراکز فرهنگی افق ( مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ) در امامزادگان تاسیس یافته‌اند.

حسینی با اشاره به بخش عمرانی امامزادگان، ادامه داد: در بیش از ۲۵ امام زاده استان، عملیات عمرانی و ساخت و ساز انجام می‌شود.

انتهای پیام 

نظر شما