شناسهٔ خبر: 56411848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

مایکروسافت هفته آینده به پشتیبانی از نسخه iOS اپلیکیشن SwiftKey پایان خواهد داد

zoomit

صاحب‌خبر -
 
مایکروسافت تصمیم دارد انتشار نسخه‌ی iOS اپلیکیشن کیبورد SwiftKey را از هفته‌ی آینده متوقف کند، اما کاربرانی که آن را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند، همچنان قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.
 
مایکروسافت تأیید کرد که SwiftKey را از اپ‌استور اپل حذف خواهد کرد و پشتیبانی از نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن در تاریخ پنجم اکتبر (۱۳ مهر) پایان خواهد یافت. اگر این برنامه را قبلاً روی آیفون خود نصب کرده‌اید، تا زمانی‌که خودتان آن را حذف نکنید، همچنان دردسترس شما خواهد بود.
 
کریس وولف، مدیر محصول SwiftKey در بیانیه‌ای به ورج گفت: مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از SwiftKey در اندروید ادامه خواهد داد و از فناوری‌های زیربنایی آن در صفحه‌کلید لمسی ویندوز بهره خواهد گرفت. آن‌دسته از کاربرانی که نسخه‌ی iOS را نصب کرده‌اند تا زمانی‌که به‌طور دستی نسبت به حذف آن اقدام نکنند، همچنان می‌توانند از این کیبورد بهره ببرند.
 
اقدام مایکروسافت برای پایان‌دادن به فعالیت SwiftKey در iOS پس از ماه‌ها شکایت کاربران از عملکرد آن انجام می‌شود. علاوه‌براین، کاربران متوجه شدند که غول فناوری مستقر در ردموند، نسخه‌ی iOS این کیبورد را به‌مدت بیش‌از یک سال، به‌روزرسانی نکرده است که این موضوع باعث ایجاد تردیدهایی درمورد پایان دادن به فعالیت آن شده است.
 
هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که مایکروسافت به‌ چه دلیلی تصمیم گرفته است تا به پشتیبانی از SwiftKey روی iOS خاتمه دهد. این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۴، یعنی دوسال قبل‌از این‌که مایکروسافت آن را خریداری کند برای کاربران iOS دردسترس بود. این برنامه همچنان به فعالیت خود در پلتفرم اندروید ادامه خواهد داد و شرکت سازنده، به‌روزرسانی‌های جدید را برای آن منتشر خواهد کرد. SwiftKey سال گذشته قابلیت همگام‌سازی کلیپ‌بورد را میان دستگاه‌های ویندوزی و اندروید ارائه داد اما در آن زمان اعلام کرد که این ویژگی با نسخه‌ی iOS سازگاری ندارد.

نظر شما