شناسهٔ خبر: 56409264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

پیام های خصوصی ایلان ماسک لو رفت!

وکلای توئیتر ادعا کردند که مدیرعامل تسلا با ارسال پیام‌هایی در سیگنال به دنبال تغییر نتیجه دادگاه درباره معامله توئیتر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام‌های خصوصی ایلان ماسک می‌تواند بار دیگر او را در دعوای قانونی‌اش با توئیتر با مشکل مواجه کند. وکلای دو طرف یک بار دیگر در دادگاه عالی دلاور پیش از محاکمه اکتبر که سرنوشت معامله را تعیین می‌کند، روبه‌رو شدند.

از جمله مسائلی که در این جلسه بیش از سه ساعته مطرح شد، استفاده ماسک از برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری شده سیگنال بود. وکلای توئیتر با استناد به اسکرین شات مبادله ماسک و جرد بیرچال، رئیس دفتر خانواده ماسک، ادعا می‌کنند که ماسک پیام‌های ارسال شده از طریق این برنامه را مخفی کرده است.

به گفته وکلای توئیتر، در این پیام به مورگان استنلی و مارک آندریسن و همچنین مکالمه‌ای در مورد تایید مقررات اتحادیه اروپا، از معامله ماسک با توئیتر اشاره شده است. وکلای توئیتر گفتند پس از اینکه ماسک و بیرچال استفاده از سیگنال برای صحبت در مورد معامله را تکذیب کردند، اما اسکرین شات نشان می‌دهد که پیام به طور خودکار حذف شده است.

وکلای توئیتر همچنین به «پیام متنی حذف شده» بین ماسک و رئیس اوراکل لری الیسون اشاره کردند که قرار بود یکی از سرمایه‌گذاران در معامله توئیتر باشد. ماسک و الیسون صبح قبل از اینکه ماسک توئیت کند که قرارداد توئیتر «موقتا متوقف شده است» به صورت متنی با یکدیگر در ارتباط بودند. مشخص نیست که این متن‌ها چه اهمیتی دارند، اما وکلای توئیتر تاکید کردند که ماسک قبل از برقراری تماس تلفنی با الیسون، نامه‌ای به الیسون نوشته است.

وکلای توئیتر از کاتلین سنت جی مک کورمیک، قاضی این پرونده، می‌خواهند که ماسک را به دلیل مدیریت طرف مقابل از طریق پیام، تحریم کند. آن‌ها این جلسه گفتند: «ما فکر می‌کنیم زمان آن فرا رسیده است که دادگاه یک مجازات شدید صادر کند».

طرف ماسک تلاش کرد اهمیت استفاده مدیر عامل تسلا از سیگنال را کم اهمیت جلوه دهد. یکی از وکلای ماسک پاسخ داد: در واقع هیچ مدرکی مبنی بر از بین بردن شواهد وجود ندارد، سیگنال، به نظر می‌رسد که دستگاهی شرورانه است. در واقع، مدیران توئیتر شهادت داده‌اند تعدادی از آن‌ها واقعا از پیام رسانی سیگنال استفاده می‌کنند.

گفتنی است آخرین جلسه دادگاه اولین باری نیست که وکلای توئیتر از پیام‌های خصوصی ماسک که در فرآیند کشف حقوقی به دست آمده در تلاش خود برای اجرای شرایط اولیه قرارداد با ماسک استفاده می‌کنند. وکلای توئیتر قبلا پیامکی را بین ماسک و یکی از بانکداران مورگان استنلی بازگو کرده بودند که در آن او نگرانی‌ها در مورد «جنگ جهانی سوم» را دلیلی برای کند کردن مذاکرات خود با توئیتر ذکر کرده بود.

انتظار می‌رود مک کورمیک در چند روز آینده در مورد پیشنهاد توئیتر برای تحریم ماسک تصمیم بگیرد. یک دادگاه پنج روزه که سرنوشت این معامله را مشخص خواهد کرد، برای ۱۷ اکتبر برنامه ریزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما