شناسهٔ خبر: 56399684 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سجادی: نامه‌نگاری‌های رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک با فدراسیون جهانی، موانعی در برگزاری انتخابات به وجود آورد

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت فدراسیون ژیمناستیک ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز در مراسم اختتامیه مسابقات دوومیدانی پیشکسوتان کشور اظهار داشت: تشکر می‌کنم از عوامل برگزاری این مسابقات که شرایط خوبی را فراهم کردند و قطعا در مسابقات بعدی در صورت داشتن آمادگی بنده نیز شرکت خواهم کرد.

 

وی افزود: حضور در ورزشگاه شهید شیرودی خاطرات را برای پیشکسوتان دوومیدانی زنده می‌کند. قرار گرفتن در کنار پیشکسوتان برای من افتخار است و همه این عزیزان باید بدانند که هیچگاه برای ورزش کردن دیر نیست.

 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که چرا امکانات برای پیشکسوتان رشته دوومیدانی شرایط چندان مطلوبی ندارد؟ اظهار داشت: مشکلات کمبود امکانات پیشکسوتان تنها معطوف به رشته دوومیدانی نیست و متاسفانه در اکثر رشته‌های ورزشی پیشکسوتان با مشکل مواجه هستند، چون از سن قهرمانی گذشته‌اند و دیگر امکانات مثل سابق در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.

 

وی گفت: تمام هدف ما این است که با برنامه‌ریزی از همه ظرفیت ورزش کشور برای کمک به ورزش پیشکسوتان استفاده کنیم.

 

سجادی با اشاره به اظهارات برخی از پیشکسوتان که گفته بودند در پیست استقامتی سوارکاری تمرین می‌کنند خاطرنشان کرد: بنده نیز در گذشته بارها در پیست سوارکاری تمرین کرده‌ام. پیست سوارکاری بهتر از پیست‌های صحرایی است و می‌تواند مکان مناسب‌تری باشد و از لحاظ امنیتی نیز مورد قبول است. اما برای دوندگان سرعت لازمه و اساس آن پیست مسطح است و باید پیست تارتان وجود داشته باشد. هرچند که دوندگان در سطح کشور می‌توانند از پیست‌های خاکی نیز کمک بگیرند.

 

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در دستور کار داریم که پیست‌های مطرح دوومیدانی کشور از جمله پیست آزادی، پیست شهید شیرودی، پیست سنندج و پیست آفتاب انقلاب را ترمیم کنیم و تارتان آن اصلاح شود. پیست دوومیدانی آزادی نیز به ترمیم کلی نیاز دارد به خاطر اینکه ورزشگاه برای فوتبال استفاده می‌شود و تبلیغات محیطی نیز زیاد است باعث شده به مرور زمان دچار لطمات جبران‌ناپذیری شود.

 

وی گفت: به دنبال منابع هستیم که بتوانیم پیست‌های دوومیدانی را که تخریب شده بازسازی کنیم و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی و منابع قابل توجه است. در برنامه بودجه عمرانی بازسازی این پیست‌ها وجود نداشته و باید با اولویت‌بندی این پیست‌ها اصلاح شود.

 

سجادی همچنین درخصوص برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، افزود: در برنامه ما برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها از جمله دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک وجود دارد، ولی به دلیل برخی مشکلات که به وجود آوردند انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به تعویق افتاد. در دو سه سال گذشته اتفاقاتی در فدراسیون ژیمناستیک رخ دارد و قبل از حضور بنده در وزارت ورزش اختلافاتی بین معاون قهرمانی و رئیس وقت فدراسیون به وجود آمد که باعث شد مشکلات ایجاد شود و این فدراسیون بلاتکلیف بماند.

 

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش شرایط را برای ثبت نام از کاندیداها و برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مهیا کرده، ولی به دلیل تغییرات سرپرستی که ایجاد شد و همچنین نامه‌نگاری‌هایی که رئیس اسبق فدراسیون با فدراسیون جهانی داشته باعث شده که موانعی بر سر راه انتخابات این فدراسیون قرار بگیرد که به دنبال این هستیم این موانع را رفع کنیم و هرچه زودتر تکلیف فدراسیون مشخص شود.

 

سجادی گفت: اختلافاتی که از گذشته وجود داشت به ژیمناستیک ضربه زد. از زمانی که ما در وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردیم سعی کردیم این اختلافات را برطرف کنیم تا مشکل فنی برای ژیمناستیک ایجاد نشود. ما نیز دوست نداریم که فدراسیون در دوره سرپرستی بماند.

 

انتهای پیام/

نظر شما