شناسهٔ خبر: 56398565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انتظار طرفداران ابرخودروی بی‌ام‌و به سر آمد / اولین مدل با پلتفرم جدید

اقتصادنیوز: در مصاحبه‌ای که مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و یعنی فرانک وبر با BMWBlog داشته، وی جزئیاتی را از پلتفرم پر سر و صدای کلاس جدید (Neue Klasse) برملا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، مدت‌هاست که طرفداران ب ام و، منتظر یک ابر خودرو با لوگوی این برند هستند. اگر چه این شرکت با رونمایی از چند کانسپت در ادوار مختلف تمایل خود را برای تولید چنین مدلی نشان داده، اما بنا به دلایلی تاکنون شاهد حضور یک ابرخودرو باواریایی در خیابان‌ها نبوده‌ایم.

مشخصات شاسی بلند جذاب و خوش‌قیافه بهمن‌ موتور + عکس

 

در مصاحبه‌ای که مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و یعنی فرانک وبر با BMWBlog داشته، وی جزئیاتی را از پلتفرم پر سر و صدای کلاس جدید (Neue Klasse) برملا کرده است. آقای وبر می‌گوید این پلتفرم با خودروهای اسپرت و قدرتمند کاملا سازگاری دارد. طوری که می‌توان یک خودروی اسپرت چهار موتوره با مجموع خروجی یک مگاوات را بر مبنای آن تولید کرد. این رقم معادل ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت می‌شود.

محصولات پرطرفدار ایران خودرو در ونزوئلا

چنانچه پیگیر خبرهای خودرویی هستید، احتمالا می‌دانید خودروساز آلمانی ماه قبل نسخه‌ای ویژه از i۴ کوپه را به نمایش گذاشت. این نسخه به پیشرانه چهار موتوره مجهز است و هر کدام از چرخ‌ها به موتوری مستقل متصل هستند. این نسخه خاص توانایی دور زدن درجا مثل تانک را دارد. باواریایی‌ها آن را به عنوان سرآغازی بر شروع روند توسعه یک خودروی الکتریکی مزین به نشان M توسعه داده‌اند.

آقای وبر در این رابطه به BMWBlog می‌گوید: «پرتقاضاترین خودرو از ما یک محصول قدرتمند از بخش M است، یک محصول M واقعا پرقدرت. آنچه که شما می‌توانید از پلتفرم کلاس جدید انتظار داشته باشید، تنها انعطاف‌پذیری با پشتیبانی از باتری ولتاژ بالا نیست. بلکه شما می‌توانید یک پیشرانه فوق‌العاده بهینه با آرایش تک یا دو موتوره و یا یک پیشرانه چهار موتوره با خروجی یک مگاوات داشته باشید.»

عکس | ابرخودرویی که طرفداران بی‌ام‌و از مدت‌ها پیش منتظرش هستند

مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و اعتقاد دارد از نظر فنی تولید یک ابرخودروی برقی بر مبنای پلتفرم کلاس جدید، کاملا ممکن است. ولی با وجود این، هنوز مدیران کمپانی تصمیمی درباره آن نگرفته‌اند.

چند وقتی است شایعاتی در رابطه با همکاری ب ام و و مکلارن در راستای تولید پروژه‌ای مشابه با F۱ به گوش می‌رسد. ولی آقای وبر درباره این شایعات واکنشی نشان نداده و سکوت اختیار کرده است.

 

ب ام و سری ۳ برقی، اولین مدل با پلتفرم جدید

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم کلاس جدید ب ام و حوالی سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. این خودرو به احتمال زیاد نسل بعدی سری ۳ با پیشرانه تمام الکتریکی خواهد بود. دومین مدل هم احتمالا iX۳ یا همان X۳ برقی است که بر اساس این پلتفرم تولید می‌شود.

پلتفرم کلاس جدید ب ام و به مرور فراگیر خواهد شد. دو مدل پایین‌رده i۱ و i۲ در سال ۲۰۲۸ بر اساس این پلتفرم وارد بازار می‌شوند. ب ام و پیش‌بینی می‌کند تا پایان این دهه نیمی از محصولات آن با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رسید.

حتما می‌دانید که رولزرویس و مینی جزو گروه ب ام و هستند. از بین این دو برند انگلیسی، رولزرویس از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و محصولات خود را فقط با پیشرانه برقی وارد بازار خواهد کرد. اما مینی کمی با تاخیر و از اوایل دهه آینده به رولزرویس خواهد پیوست.

نظر شما