شناسهٔ خبر: 56398548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروگاه برق شیروان ۲ درصد برق کشور را تامین می کند

بجنورد-ایرنا- مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: نیروگاه برق شیروان ۲ درصد برق کشور را تامین می کند که نیاز به آب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید رضا مرجان زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: ظرفیت دریافت آب در این نیروگاه ۶۰ لیتر بر ثانیه است که به ۱۰ لیتر در ثانیه رسانده ایم و با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و از سویی قطعی و کم آبی شرایط شهر را درک می کنیم و همکاری های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید هماهنگی های لازم باشد تا برق قطع نشود، با وجود گذشت پیک مصرف باز هم مدیریت خواهیم کرد و هنوز برق دارد مدیریت می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: با توج به شرایط چند سال اخیر شهرستان در جنوب شهر چاه هایی حفر شده بود که ۲ حلقه چاه وارد مدار شده و ۳ حلقه دیگر در ماه های آینده وارد مدار خواهد شد.

شهرام رمضانی اضافه کرد: شمال شهر شامل بلوار پیروزی، خانلق و کوی وحدت است که با توجه به اینکه از مخزن مادر ارتفاع آن بیشتر است چند روزی دچار کم آبی و بی آبی شد و از سویی شاهد افت شدید سطح چاه های آب در شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه در جنوب شهر ۸ حلقه چاه آهکی حفر شده است افزود: در فصل پاییز و زمستان مصرف آب کم است ولی باید مدیریت شود، با توجه به افت آب های سطحی و چشمه ها بحران آب رو به افزایش است.

معاون عمرانی فرماندار شیروان گفت: با توجه به شرایط کنونی دبی آب نیروگاه برق شهرستان به مدت ۳ ماه ۸ لیتر بر ثانیه انجام خواهد شد.

سید هادی محمدی اظهار داشت: امسال کم ترین قطعی برق شهرستان در بخش کشاورزی را داشتیم ولی در تمام حوزه ها مدیریت و صرفه جویی لازمه اصلی است تا دچار بحران و مشکل خاصی نشویم.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما