شناسهٔ خبر: 56398435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رئیسی: اصل ما در قضیه «مهسا امینی» شفافیت و عدالت است

سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره مسائل داخلی و سیاست خارجی کشور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع اعلام سکته قلبی مرحومه مهسا امینی اظهار کرد: من در سفر به سمرقند متوجه موضوع حادثه پیش آمده برای خانم امینی شدم و گفتم که وزارت کشور موضوع را پیگیری کند، اما وقتی که برگشتم خبر فوت ایشان را به من دادند که من با خانواده ایشان تماس گرفتم و ابزار همدردی کردم و گفتم این خبر نه برای من، که برای هر ایرانی متأثر کننده است و کسی نیست که متأثر نشود.

وی یادآور شد: در تماس تلفنی گفتم که حتماً این موضوع پیگیری می‌شود که اگر قصوری باشد حتماً پیگیری خواهد شد و خانواده آن مرحومه نیز گفتند که این تماس برای ما قوت قلب بود. همچنین در دولت و مجلس این موضوع پیگیری شد و پزشکی قانونی هم آن را پیگیری کرد. در این موضوع آنچه که وظیفه مدیریتی ما در دولت است این است که آن را پیگیری کنیم و من هم به عنوان یک مسئول قصدم در این قضیه شفافیت و اجرای عدالت است و منتظر هستیم که نظر قطعی از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: برخی نهاد‌ها در زمینه علت فوت گزارش‌هایی داده‌اند، اما گزارش نهایی از سوی پزشکی قانونی هنوز اعلام نشده است و حتماً در این زمینه قوه قضاییه باید نظر حقوقی بدهد، اما ظرف چند روز آینده پزشکی قانونی نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

نظر شما