شناسهٔ خبر: 56397284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پیامی خطاب به مردم ایران؛

امیرعبداللهیان: به تلاش برای بی اثر کردن و لغو تحریم‌های ظالمانه ادامه می‌دهیم

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پیامی خطاب به مردم ایران، به تشریح سفر نیویورک و دیدارهای انجام شده پرداخت و از تلاش بی‌وقفه برای برچیدن تحریم‌های ظالمانه سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در پیامی که در فضای مجازی  منتشر کرد، گزارشی از این سفر و دیدار‌های انجام شده ارائه داد.

وی در این باره نوشت: به مردم بزرگ ایران که پشتوانه اقتدار کشور و‌ دیپلماسی پویا هستند صمیمانه درود می فرستم. ما به تلاش های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم ها و هم برای لغو تحریم های طالمانه علیه کشور ادامه می دهیم.

وزیر خارجه ایران افزود:‌ همزمان با آغاز به کار هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رئیس جمهور محترم و همکارانم در وزارت امور خارجه به نیویورک سفر کردم.

در این سفر چند روزه که در بخش اول آن جناب آقای دکتر رئیسی حضوری فعال، موثر و پرکار داشتند، اینجانب در ادامه علاوه بر حضور در نشست‌ها و جلسات رسمی‌با ۴۲ همتا و مقام عالیرتبه از کشور‌های مختلف و از جمله دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل دیدار و گفتگو داشتم که مشروح آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

در تمام این دیدار‌ها و جلسات ضمن پیگیری توافقات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها و مجامع بین الملی، سعی بر این داشتم که با تشریح واقع بینانه وضعیت فعلی منطقه و جهان، تحلیل درستی خارج از جو رسانه‌ای مرسوم به طرف‌های گفتگو منتقل کنم.

در اکثر این دیدار‌ها در خصوص روند مذاکره رفع تحریم‌ها رایزنی کردم و موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را که خواهان توافق خوب، قوی و پایدار هستیم، اما به شرط انتفاع اقتصادی از توافق، تبیین کردم.

امیر عبداللهیان ادامه داد: در دیدار با مقامات کشور‌های مختلف از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و جایگاه مهم ایران به عنوان جزیره‌ی ثبات در منطقه‌ای متلاطم یاد می‌کنند. البته همین ثبات و قدرت است که باعث می‌شود دشمنان به هر بهانه‌ای بخواهند مانع پیشرفت و توسعه ایران شوند که قطعا نمی‌توانند… به مردم بزرگ ایران که پشتوانه اقتدار کشور و دیپلماسی پویا هستند صمیمانه درود می‌فرستم. ما به تلاش‌های قوی خود هم برای بی اثر کردن تحریم‌ها و هم برای لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان پیشتر هم تاکید کرده بود: گفتگو‌ها و رایزنی‌های ما با دیگر کشور‌ها و آن‌ها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم‌ها بوده است.

وی در این باره افزوده بود: اینکه ما در نیویورک هستیم، حساسیت را برای طرف‌های خارجی بیشتر می‌کند که چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین تصریح کرده بود که طرف آمریکایی بار‌ها حتی در این روز‌های اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آن‌ها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما