شناسهٔ خبر: 56396100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور فرمانده کل سپاه:

مقاومت در جنگ علیه دشمنان از عقبه دینی ملت ایران برخوردار بود

ساری- ایرنا- مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مقاومت و پشتیبانی در جنگ علیه دشمنان، عقبه دینی و اسلامی ملت ایران است، گفت: حساب مردم در مجموعه یکپارچه بدانید. مقاومت و جنگ علیه دشمنان در ایران ترکیب همگانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار خسرو عروج شامگاه چهارشنبه همزمان با آخرین رو ز هفته دفاع مقدس در بزرگداشت ۳۳ شهید نیروگاه نکا، افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از یک نفر که در خط مقدم جنگ حضور داشت، ۲۰ نفر پشتیبانی می کردند، یعنی همه ایران در دفاع مقدس حضور داشتند و همه کمک کردند.

وی خاطر نشان کرد: سوال دشمن پس از چهاردهه از انقلاب اسلامی این است با این سبک مبارزه با چه سلاحی باید درگیر شد.

عروج گفت: در دوران جنگ تحمیلی، معلم و فرمانده ما پروردگار بود و از سوی دیگر همه در جنگ حضور داشتند و از خودگذشتگی‌ها بسیار مشهود بود.

وی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه جنگ و انقلاب اسلامی ما برگرفته از حماسه حسینی (ع) بوده است، خاطرنشان کرد: این یادواره ها باید طوری استمرار داشته باشد که در وضعیت زندگی ما اثرگذار باشد.

عروج اصافه کرد: همه با مقاوم و یکپارچه پشت سر رهبر انقلاب اسلامی هستیم  و امروز امنیت ما برقرار است.

وی با بیان این که مقاومت و جنگ علیه دشمنان در ایران ترکیب همگانی دارد، تصریح کرد: یعنی همه می آیند، پس بین مردم خط کش نگذارید، البته هستند کسانی که پس از انقلاب، عقب گرد کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: الان دشمن دارد کارشکنی می کند، البته مشکلات و گلایه هایی بر ما وارد است، اما نیروهای انتظامی و امنیت به درستی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، برگزاری یادواره شهدای والا مقام نیروگاه برق شهید سلیمی نکا از برنامه های محوری هفته دفاع مقدس استان مازندران است و امسال نیز در چهل و سومین سالگرد هشت سال جنگ تحمیلی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق شد.

در ساعت ۱۲ و ۴۸ دقیقه پانزدهم آذر سال ۱۳۶۵ نخستین بمباران نیروگاه برق نکاء انجام شد که علاوه بر خسارت عمیق بر تاسیسات این شرکت، یک  شهید و ۱۲ نفر نیز جانباز بر جای گذاشت.

بمباران مرحله دوم در هفتم مهر سال ۶۶ در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه به وسیله بمب افکن‌های ارتش بعثی صورت گرفت که منجر به شهادت ۲۳ نفر از کارگران شد و ۷۹ نفر نیز دچار مصدومیت شدید شدند.

سومین مرحله بمباران هوایی نیروگاه نکاء نیز در ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه صبح روز چهارم خرداد ۱۳۶۷ رخ داد که یک نفر شهید و ۲ نفر زخمی داشت. در مجموع  در سه بار حمله هوایی ۲۵ نفر از کارگران به درجه رفیع شهادت نایل و ۹۳ نفر نیز جانباز شدند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا همچنین در طول هشت سال جنگ تحمیلی هشت شهید و ۶۱ جانباز نیز در مناطق مختلف جنگی تقدیم نظام اسلامی کرد.

این نیروگاه متشکل از چهار واحد بخار هر یک با قدرت اسمی ‌ ۴۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی با قدرت نامی ۳۷۵.۵ مگاوات و یک واحد بخار دیگر با قدرت ‌ ۱۶۰ مگاوات و همچنین ۲ واحد توربواکسپندر با قدرت نامی هر یک ۹.۵ مگاوات است و ۶ درصد برق کشور را تولید می‌کند.

نظر شما