شناسهٔ خبر: 56394221 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نمایشگری با مکانیزم کشویی؛ اینتل و سامسونگ آینده لپ تاپ‌ها ر...

اقتصاد ایران: اینتل و سامسونگ نمایشگری با مکانیزم کشویی برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرده‌اند. این نمایشگر تولید لپ تاپ کشویی را امکان‌پذیر می‌کند.

صاحب‌خبر -

شب گذشته در جریان برگزاری رویداد جدید اینتل برای معرفی پردازنده‌های نسل سیزدهمی، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی (از شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ الکترونیکس) روی صحنه حاضر شد تا از همکاری بین دو شرکت خبر دهد. جی‌اس چوی با حضور روی صحنه دستگاهی نمایش داد که هنوز در مرحله‌ی پیش‌تولید بود، اما ایده‌ی آن توجهات را به خود جلب کرد. دستگاهی که به نمایش درآمد مکانیزم کشویی داشت و در عرض چند ثانیه از نمایشگری ۱۳ اینچی به نمایشگری ۱۷ اینچی تبدیل شد.

مدیرعامل سامسونگ دیسپلی گفت: «ما از اولین نمایشگر کشویی ۱۷ اینچ دنیا برای کامپیوترهای شخصی پرده‌برداری می‌کنیم. این دستگاه نیاز به نمایشگرهای بزرگ‌تر و محصولی قابل‌حمل را برآورده می‌کند.»

سامسونگ در گوشی‌هایش سراغ طراحی تاشدنی رفته، بااین‌حال تصمیم گرفته است در کامپیوترهای شخصی از نمایشگر کشویی استفاده کند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ اعتقادی به طراحی تاشدنی برای لپ تاپ‌ها ندارد؛ این در حالی است که شرکت‌هایی مثل لنوو لپ تاپ مجهز به نمایشگر تاشدنی عرضه کرده‌اند.

براساس گزارش ورج، اینتل سال‌ها است روی فرم‌فکتورهای جدیدی برای کامپیوترهای شخصی آزمایش انجام می‌دهد و تا پیش از لغو توسعه‌ی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس توسط مایکروسافت، در حال آماده شدن برای دوران کامپیوترهای دو نمایشگره و تاشدنی بود.

فر‌م‌فکتورهای جدید برای جلب توجه کاربران به نرم‌افزارهای بهینه نیاز دارند و فعلاً مشخص نیست که اینتل چگونه می‌خواهد کامپیوترهای کشویی را به محصولی واقعی تبدیل کند. گوشی‌های تاشدنی تا مدت‌ها پس از عرضه همچنان نرم‌افزار بهینه‌ای نداشتند، اما اکنون پس از چند سال وضعیت آن‌ها بسیار بهتر شده است.

مقاله‌های مرتبط:
  • رپتورلیک اینتل معرفی شد؛ پردازنده‌‌های نسل ۱۳ با ۴۱ درصد عملکرد چندهسته‌ای بهتر ۲۸ مهر عرضه می‌شوند
  • اینتل گرافیک Arc A770 را با قیمت ۳۲۹ دلار معرفی کرد

دستگاه آزمایشیِ به‌نمایش‌درآمده توسط اینتل و سامسونگ اساساً تبلتی ۱۳ اینچ را به یک صفحه‌نمایش ۱۷ اینچ تبدیل می‌کند. این نمایشگر از نوع منعطف است و درون دستگاهی با مکانیزم کشویی قرار می‌گیرد. اینتل در رویداد دیشب نرم‌افزار جدید Unison را روی نمایشگر کشویی اجرا کرد؛ این نرم‌افزار، گوشی‌های اندرویدی و آیفون را به کامپیوترهای شخصی مجهز به پردازنده‌ی اینتل متصل می‌کند.

کامپیوتر کشویی فعلاً ایده‌ای اولیه محسوب می‌شود. اینتل و سامسونگ نگفته‌اند که اولین کامپیوتر کشویی در چه سالی از راه می‌رسد.

اینتل شب گذشته در جریان برگزاری رویداد Innovation 2022 از پردازنده‌های نسل سیزدهمی سری رپتور لیک و کارت گرافیک رده‌بالای A770 نیز پرده‌برداری کرد. براساس گفته‌ی تیم آبی، پردازنده‌های سری رپتور لیک ۲۸ مهر از راه می‌رسند.

برچسب‌ها:

نظر شما