شناسهٔ خبر: 56390932 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات زمان پایان فیلترینگ را اعلام کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی پلتفرم‌های آمریکایی در ایجاد ناآرامی‌های اخیر دخالت داشتند گفت: محدودیت‌های ایجاد شده بر اساس تشخیص مراجع ذیصلاح بوده و برداشتن آن هم به صلاحدید همان مراجع خواهد بود.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت‌های به وجود در فضای مجازی اظهار کرد: برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی، در این اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و موجب وارد آمدن خسارت زیادی به مردم شدند.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات ‌فناوری اطلاعات اضافه کرد: ما تلاش خود را خواهیم کرد که کسب و کارها آسیب نبینند از این رو ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی فراهم می کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات خود به مشکل برخورد نکنند.

وی گفت: همچنان که کسب و کارهای فیزیکی در این مدت آسیب دیدند، خساراتی برای کسب‌وکارهای مجازی وجود داشت. هزینه این خسارت‌ها بر عهده کسانی است که این اغتشاشات و آشوب‌ها را به وجود آوردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تشخیص اینکه این فیلترینگ دائمی است یا موقت، به عهده همان مراجعی است که به ما ابلاغ کردند.

زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره ای از سوی آمریکا اظهار داشت: اهداف آنها در فراهم کردن ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده اند. آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده اند و این اقدام هم در همین راستا است.

وی اظهار داشت: اگر هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای بر اساس قواعد بین‌المللی ماهواره‌ای بخواهد قوانین سرزمینی یک کشور را به رسمیت بشناسد، ما دستش را به گرمی می‌فشاریم. زیرا هموطنانی که در مناطق کوهستانی ساکن هستند، به اینترنت دسترسی ندارند. 

ادامه دارد....

نظر شما