شناسهٔ خبر: 56390892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فایننشال تایمز: آمریکا برای کمک به اوکراین به اروپا فشار می‌آورد

ایرنا

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد درحالیکه صندوق بین‌المللی پول به دنبال راه‌هایی برای ارسال پول به کی‌یف است، آمریکا به اتحادیه اروپا فشار وارد می‌کند تا حمایت مالی از اوکراین را افزایش داده و تسریع ببخشد.

صاحب‌خبر -
 

این روزنامه انگلیسی روز چهارشنبه به نقل از چهار منبع آگاه نوشت که مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از کندی ارسال کمک اروپا به اوکراین ابراز ناامیدی کرده اند.

به گفته منابع آگاه فایننشال تایمز، مقام های ارشد آمریکایی همچنین از بروکسل خواسته اند یک ساز و کار معمول برای حمایت مالی از اوکراین راه اندازی نماید.

یک مقام آمریکایی به این رسانه اعلام کرد: واشنگتن درباره لزوم ارسال سریع کمک اقتصادی وعده داده شده به اوکراین با کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه تماس مکرر داشته است و ما از تمام شرکای اوکراین می‌خواهیم تا سریع‌تر کمک وعده داده شده به اوکراین را ارسال کنند، تعهدات خود را افزایش دهند و کمک‌های مالی را به صورت وام در اولویت قرار دهند.

این گزارش می افزاید: آمریکا در بحبوحه اقدام‌های کی‌یف برای بازپس گیری اراضی خود از نیروهای روسیه در جنوب شرقی اوکراین، خواهان افزایش حمایت از این کشور است. 

به گفته یک مقام اروپایی، ایالات متحده از دیدارهای هفته گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با شرکای اروپایی استفاده کرده تا تنگناها برای ارسال کمک برطرف شود.

دیگر مقام اتحادیه اروپا بیان کرد که دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین با شارل میشل رییس شورای اروپا برای تاکید بر نیاز کی‌یف به ماهانه ۳.۵ میلیارد یورو ، دیدار کرده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، واشنگتن ۸.۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین داده و ۴.۵ میلیارد دلار نیز کمک مالی اضافی از کنگره درخواست کرده است. درحالیکه بروکسل ۱ میلیارد از ۹ میلیارد یورو درخواست شده از سوی اوکراین در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) را پرداخت کرده است. اتحادیه اروپا این ماه با ارائه ۵ میلیارد یورو دیگر موافقت کرده اما هنوز این کمک‌ها ارسال نشده است. این بلوک امیدوار است تا ۳ میلیارد یورو دیگر را تا پایان سال تحویل دهد. 

برچسب‌ها:

نظر شما