شناسهٔ خبر: 56390780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امیدِ آخر!

سه هفته باقی‌مانده از لیگ برتر قبل از جام‌ جهانی می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین مقاطع لیگ در سال‌های اخیر باشد؛ چراکه بدون شک همه نفرات لیگ با انگیزه‌های بسیار زیادی به میدان می‌روند و ستاره‌های پرشماری دست به هر کاری می‌زنند تا خودشان را به جام جهانی برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «هر دو مسابقه تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش برگزار شد و حالا شمایلی کلی از تیم ملی در جام‌ جهانی برای کادر فنی به‌ دست آمده است. کی‌روش در این دو بازی نفرات زیادی را محک زد و تا حدود زیادی ترکیب دلخواهش برای جام‌ جهانی را شناخت. با این حال نمی‌توان نتیجه گرفت همه مسافران نهایی جام جهانی قطر با لباس تیم ملی ایران، محدود به همین فهرست هستند. کی‌روش در دو جام‌ جهانی قبلی هم نشان داده که مرد غافلگیری‌های بزرگ است و این احتمال وجود دارد که تا آخرین لحظات، تغییراتی در فهرست نهایی تیم اعمال کند. در نتیجه همه نفراتی که از اردوی قبلی در تهران خط خورده‌اند، هنوز این شانس را دارند که امیدهایشان برای سفر به قطر را زنده نگه دارند. این بازی برای آنها هنوز تمام نشده و سه هفته لیگ برتر، اصلا زمان کمی برای خودنمایی ستاره‌ها نخواهد بود.

شاید روی خط دروازه و در دفاع‌های کناری، شانس چندانی برای اضافه‌شدن مهره‌های جدید به تیم ملی وجود نداشته باشد اما ممکن است در قلب دفاع بازیکنانی هنوز شانس حضور در تیم ملی را به دست بیاورند. عارف آغاسی در فولاد، عارف غلامی در استقلال و سامان فلاح در پیکان بازیکنانی هستند که شاید با درخشش بیشتر در سه هفته آینده لیگ برتر، بتوانند راهی رقابت‌های جام‌ جهانی شوند.

تیم ملی در شرایط فعلی حتی یک بازیکن زیر ۲۳سال ندارد و دعوت از بازیکنی مثل سامان فلاح می‌تواند تصمیم ایده‌آلی برای آینده تیم باشد. در خط هافبک، ستاره‌ای مثل مهدی مهدی‌پور تا همین اواخر پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده و هنوز از حضور در این تیم ناامید نشده است. درست همان طور که نفراتی مثل رضا اسدی، سعید صادقی و حتی یاسین سلمانی هنوز می‌توانند شانس‌شان را برای حضور در جام جهانی محک بزنند. همه این نفرات شروع بسیار خوبی در این فصل داشته‌اند و در اردوی قبلی نیز حاضر بوده‌اند؛ بازیکنانی که اگر کی‌روش تصمیم به خط‌زدن چند بازیکن بگیرد، می‌توانند خودشان را به اردو برسانند و مهیای سفر دقیقه نودی به قطر شوند. مهدی قایدی، محمد محبی و کاوه رضایی نیز سه مهاجمی هستند که بدون تردید در این سه هفته زیر نظر کادر فنی خواهند بود. دو وینگر استقلال و ستاره خط حمله تراکتورسازی به شرط درخشش در نبردهای باقیمانده لیگ قبل از جام جهانی، ممکن است دوباره به ماتریس مد نظر کارلوس کی‌روش برگردند.

سه هفته باقی‌مانده از لیگ برتر قبل از جام‌ جهانی می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین مقاطع لیگ در سال‌های اخیر باشد؛ چراکه بدون شک همه نفرات لیگ با انگیزه‌های بسیار زیادی به میدان می‌روند و ستاره‌های پرشماری دست به هر کاری می‌زنند تا خودشان را به جام جهانی برسانند. هیچکس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. مصدومیت ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد و تغییرات در اردوی تیم ملی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در چنین شرایطی، ستاره‌های لیگ برتر هنوز نباید امیدشان را از دست بدهند. این سه هفته پیش‌ رو شاید مسیر زندگی ورزشی آنها را تغییر بدهد.»

انتهای پیام

نظر شما