شناسهٔ خبر: 56390458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استولتنبرگ: جنگ هسته‌ای قابل برد نیست/ نگران وضعیت نورداستریم هستم

علی مدنی

دبیر کل ناتو اظهار کرد، ائتلاف تحت امرش با "نگرانی فراوان" گزارش‌های منتشر شده از حوزه بالتیک درباره نشتی خط لوله‌های انتقال گاز "نورد استریم" روسیه را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در اظهاراتی تاکید کرد، این شدیدا مهم است که همه حقایق در نظر گرفته شوند و بنابراین ائتلاف ناتو از نزدیک تحولات را رصد می‌کند.

این اظهارات استولتنبرگ بعد از آن مطرح شد که مقامات سوئدی و دانمارکی گزارش‌ها درباره نشت گاز از این خط لوله ها در دریای بالتیک را تایید کردند.

استولتنبرگ در یک سخنرانی که خطاب به قانونگذاران اتحادیه اروپا ایراد کرد، همچنین گفت "همه پرسی‌های ساختگی" در چهار منطقه اوکراین به همراه لفاظی‌های هسته‌ای و بسیج نیروها "تشدید بیشتر درگیری" است که تنها منجر به مرگ و رنج بیشتر خواهد شد.

دبیرکل ناتو گفت، "استفاده از هر نوع تسلیحات هسته‌ای کاملا غیرقابل قبول است."

او ادعا کرد: "روسیه باید بداند یک جنگ هسته‌ای قابل برد نبوده و هرگز نباید انجام شود."

او اضافه کرد، احتمال اینکه مسکو عملا زرادخانه هسته‌ای خود را به خدمت بگیرد بالا نیست.

استولتنبرگ بر حمایت ناتو از اوکراین در مواجهه با آنچه او "جنگ تجاوزگرانه بی‌رحمانه" روسیه خواند و همچنین ضرورت ادامه واکنشهای ناتو به این جنگ تاکید کرد.

دبیر کل ناتو گفت: "در غیر این صورت، ما نه تنها امنیت اوکراین، بلکه امنیت خودمان را نیز به خطر می‌اندازیم، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یا رهبران دیگر می‌توانند اینطور نتیجه بگیرند که با استفاده از نیروی نظامی و نقض قوانین بین‌المللی، "آنچه را بخواهند به دست می‌آورند."

انتهای پیام

نظر شما