شناسهٔ خبر: 56390092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارزش معاملات بورسی آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال رسید

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله بیش از ۲۲۳ میلیون و ۱۵۶ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی شهریور ماه سال جاری، گفت: ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

صاحب‌خبر -

وحید جوادی گفت: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی شهریور ماه در مقایسه با ماه پیش از آن با ۶۹ هزار و ۲۵۰ واحد کاهش به یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته شاخص بازار فرابورس نیز کاهش ۵۹۴ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز در پایان شهریور ماه به ۱۸ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۷ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری " توسعه سهند" بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۸ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی، از سهم ۳۳ درصدی خرید در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: طی این مدت، سهام اسناد خزانه با بیش از ۸.۵ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

نظر شما