شناسهٔ خبر: 56390004 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم صعود شاخص بورس در نخستین روزهای پاییز

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ششم مهرماه) با ١٢ هزار و ١١٥ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣٤٦ هزار واحدی ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ٤٦٦ واحد افزایش به ٣٩٢ هزار و ٤٩٨ واحد و شاخص قیمت با ٢ هزار و ٦٧١ واحد رشد به ٢٣٤ هزار و ٧٣٠ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ١١ ‌هزار و ١٩ واحد و شاخص بازار دوم، ١٧ ‌هزار و ٩٣٤ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ٨٥٩ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٢٦ هزار و ٥٤ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ٤٦٣ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ٢٦٧ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ٩٥٦ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ٧٠٤ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ٦٤٩ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ٥٧٠ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٥٣١ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ٣١٨ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ١٠٣ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ٩٤ واحد و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) با ٤٦ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ٨٩ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ٤٩ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ١٦١ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ٣٤٥ واحد رسید.
در این بازار بیش از ٢ میلیارد و ٢٠٨ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ١٣٦ هزار و ١٢١ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، بانک دی (دی) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و توزیع داروپخش (دتوزیع) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

نظر شما