شناسهٔ خبر: 56389924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهادری جهرمی خبر داد:

افزایش سقف وام مسکن ایثارگران

سخنگوی دولت از تصویب افزایش سقف وام مسکن ایثارگران در جلسه هیئت دولت خبر داد و گفت: با تصمیم دولت سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ و مراکز استان ۴ میلیارد ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و در روستاها دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مهمترین محورهای مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت شد که این تسهیلات با نرخ سود تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ایثارگران عزیز پرداخت می‌شود.

بهادری جهرمی همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران، خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این بانک‌ها و شرکت‌ها سود ده، اقتصادی مناسب هستند، گفت: بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده واگذار خواهد شد.

ارایه گزارش سفر رییس جمهور به شانگهای و سازمان ملل

بهادری جهرمی همچنین تاکید کرد: امروز در جلسه هیئت دولت گزارش‌های متعددی از بخش‌های مختلف اجرایی از جمله درباره دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهور به دو اجلاس شانگهای و سازمان ملل ارایه شد.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشت رییس جمهور از نیویورک که صدای رسای ملت ایران و تبلور دیگری از چندجانبه گرایی و عدالت خواهی کشور و با تقدیر از جایگاه سردار دل‌ها و مبارزه گر جهانی با تروریسیم شهید حاج قاسم سلیمانی نکاتی از مباحث مطروح از دیدارهای دو جانبه آیت الله رییسی ارایه شد که نکات خوب و آینده رو به جلو حوزه بین الملل را به نمایش گذاشت.

حضور ۱۰ میلیون ایرانی در زیارت اربعین و ایام پایانی ماه صفر

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین و ایام زیارتی پایان ماه صفر، گفت: در جلسه امروز گزارشی از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و نیز ایام زیارتی پایان ماه صفر در هیئت دولت ارائه شد و در مجموع طی در سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفرهای زیارتی حضور داشتند.

جهرمی این سفرها را نمایشگر عمق اعتقادی و باورهای مذهبی مردم ایران دانست و گفت: از مردم و موکب‌داران ایرانی و عراقی، چه در زیارت اربعین و چه در مشهد مقدس که نقش آفرین اصلی میدان بودند و نیز دستگاه‌های اجرایی که دوشادوش و پشتیبان این نقش آفرینان بودند، تشکر می‌کنم.

تصفیه کامل دولت با گندمکاران

سخنگوی دولت از تصفیه حساب کامل با گندمکاران بابت خرید تضمینی این محصول راهبردی خبر داد و گفت: تمامی دیون گندمکاران به طور کامل پرداخت شد که وزیر جهادکشاورزی این موضوع را در جلسه هیئت دولت اعلام کرد.

بهادری جهرمی درباره یکی از مصوبات امروز هیئت دولت تصریح کرد: یکی از موانع کسب کار که باعث افزایش هزینه‌های آن می‌شد، الزام متصدیان واحدهای صنفی به بهره‌برداری الزامی از خدمات دفاتر خدمات سلامت بود که هم هزینه‌های به با داشت و هم به نوعی به عنوان یکی از مراحل کسب و کار و نظام اداری که ممکن بود مانع یا مزاحم تلقی شود، دولت مقرر کرد که استفاده از این خدمات به صورت اختیاری باشد تا کسب کارها بتوانند استانداردهای بهداشتی را به صورت خود اظهاری گزارش کنند که در گام نخست این مانع برداشته شد.

پیگیری جبران خسارت وارده به اموال عمومی

سخنگوی دولت در ادامه درباره ارائه گزارش‌های مختلف ناآرامی‌های اخیر توضیح داد: در ایام اخیر حادثه تلخی را داشتیم و پیرو آن اقدامات سازماندهی شده‌ای با بهره برداری از بسترهای برخی از رسانه‌های معاند با برنامه ریزی و ساماندهی قبلی صورت گرفت اما مردم مانند همیشه خیلی زود صف خود را از آنها جدا کردند و با حضور چشمگیر خود را در راهپیمایی‌هایی مختلف در شهرهای مختلف به ویژه در روز جمعه به نمایش گذاشتند.

بهادری جهرمی گفت: در نشست امروز گزارش‌های متعدی درباره خسارات‌های وارد به اموال عمومی ساماندهی توسط برخی از گروهک‌های تجزیه طلب ارائه شد و وزیر اطلاعات هم گزارشی از پشت پرده این اقدامات و حمایت مالی و سازماندها و همکاری تنگاتنگ برخی از رسانه‌های معاند و شبکه‌های اجتماعی که به نوعی زیر ساخت‌های آن را فراهم و نقش آفرینی‌هایی داشتند، ارائه کرد.

وی ادامه داد: شهردار تهران، وزیر بهداشت و اقتصاد نیز گزارشی از خسارات وارده به اموال عمومی از جمله آمبولانس‌ها و بانک‌ها ارائه کردند و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از طریق مراجع حقوقی پیگیر جبران خسارت به اموال عمومی از سوی عاملان و مشوقان این تخریب‌ها باشند.

سخنگوی دولت گفت: با جدا سازی مردم از صف اغتشاش گران امید است که آرامش هر چه زودتر به کسب و کار عمومی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باز گردد و بتوانیم این جبران خسارت را هم از مسببان و هم عاملان و تهیج کنندگان داشته باشیم.

منبع: ایرنا

نظر شما