شناسهٔ خبر: 56389912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تحکیم فرهنگ شهادت و ایثار بین مردم و مسئولین اهمیت زیادی دارد و باید در جامعه نهادینه شود

صاحب‌خبر -

موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: ما باید از کار مردم گره باز کنیم و این خدمت اگر هدایت بشود در بنیاد شهید و ایثارگران از قداست برخوردار می‌شود.

او افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی ما توانستیم با تکیه بر مکتب جهاد و شهادت است پیروز شویم و حضور مردم در جنگ و حاکمیت فرهنگ ایثار موجب این پیروزی شد.

موهبتی بیان کرد: دغدغه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت نشان از اهمیت این موضوع دارد و این به معنای اینست که باید فاصله مردم و این فرهنگ کاهش و در جامعه و بین مسئولین نهادینه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: اقتضای کار فرهنگی این است که عالم عامل باشیم همانطور که شهدا اینگونه بودند، شهدا به تعلقات دنیایی پشت پا زدند و اوج ایثار و از خودگذشتگی را نشان دادند.

او با اشاره به اینکه اخلاص و خدامحوری نیز اصل مهم سیره شهدا بوده است، افزود: فرهنگ و فضای ایثار حاکم در روز‌های جنگ تحمیلی پربرکت بود و بایستی استمرار پیدا کند.

موهبتی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: با اعتراضاتی که به صورت مسالمت آمیز انجام شود مشکلی نیست، اما این اعتراضات نباید به اغتشاش منجر شود.

ایستادگی در برابر دشمن با قلم و اندیشه

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: شهدا در وصیت نامه هایشان بیش از هر چیز ، به ما رسم رسیدن به کمال را نشان داده اند.

او افزود: کسانی اهل شهید و شهادت هستند که به کسب علم و دانش اسلامی پرداخته و این علم را در جای درست و برای مسلمین هزینه کنند.

طالبی ادامه داد: شهدا با اسلحه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و حالا این وظیفه ما و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان است که با قلم و اندیشه خود در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از مردم انتظار می‌رود تا مانند شهید فهمیده که تانک دشمن را نابود کرد، ماهواره و فضای نامناسب آن را که در حال حاضر نقش تانک دشمن را دارد مقابله کنند.

او با قرائت گوشه‌ای از وصیت نامه شهید خرازی خطاب به مدیران و مسئولین استانی گفت: برای هر صندلی‌ای که ما بر آن تکیه زده ایم چندین شهید جان خود را فدا کرده اند، اما شاید ما در برخی مواقع ناخواسته نسبت به رفع مشکلات کوتاهی کرده ایم که اگر کوچکترین اشتباهی از ما سر زده باشد دیگر اهل شهدا نبوده و باید پاسخگوی آن‌ها باشیم.

طالبی عنوان کرد: اکنون انتظار بر اینست که حداقل‌ها را برای حل مشکلات مردم به کار بگیریم تا شامل مرحمت و شفاعت شهدا قرار بگیریم.

در این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عزیزی ، ابوالفضل نوفرستی بعنوان مدیر کل جدید  بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی  معرفی شد.

نظر شما