شناسهٔ خبر: 56389804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

پرداخت نشدن مطالبات شرکت‌ها باعث عدم استقبال از سرمایه گذاری‌هاست

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: وجود محدوده‌های پراکنده برای سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی، مشکلات واگذاری زمین، عدم پرداخت مطالبات شرکت‌ها و محقق نشدن پیش بینی‌های سال جاری باعث عدم استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید مهدی طبیب‌زاده در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: استان کرمان از نظر برخورداری از انرژی خورشیدی شرایط مناسبی دارد و مسئولان استان نیز اراده و علاقمندی جدی در این زمینه دارند، اما چرا این ظرفیت ها منجر به جایگاه مناسب استان در این حوزه نشده است؟
وی، با اشاره به مناقصه اخیر احداث نیروگاه های خورشیدی و کسب رتبه چهارم کرمان در این مناقصه با 175 مگاوات خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای بزرگ، زمان کم برای رساندن به مرحله بهره برداری و شرایط سخت این مناقصه باعث شد که بخش خصوصی شرکت نکند.
طبیب‌زاده ادامه داد: وجود محدوده‌های پراکنده برای سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی، مشکلات واگذاری زمین، عدم پرداخت مطالبات شرکت‌ها و محقق نشدن پیش بینی‌های سال جاری باعث عدم استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.
گفتنی است در این نشست گزارش هایی با موضوع هزینه واقعی تولید برق در ایران و بررسی چالش های پیش روی سرمایه گذاران حوزه انرژی های تجدید پذیر و راهکارهای پیشنهادی آن ارائه شد.

۴۶

نظر شما