شناسهٔ خبر: 56389675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حبیب‌الله اخلاقی:

بنا در ۱۸ سال اخیر کشتی فرنگی را متفاوت کرده/ مدال‌های کشتی می‌توانست بیشتر هم باشد

فارس

دارنده مدال برنز جهان و طلای آسیا در کشتی فرنگی گفت: بنا در ۱۸ سال اخیر کشتی فرنگی ایران را متفاوت کرده، اما رنگرز هم بهترین نیرویی است که می‌توان این سکان را برعهده بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حبیب‌الله اخلاقی در گفت‌وگویی در خصوص نتایج فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی صربستان اظهار داشت: قبل از پرداختن به نتایج کشتی‌گیران باید خداقوت به کادر فنی گذشته بگویم. محمد بنا در ۱۸-۱۷ سال اخیر کشتی فرنگی ایران را در دنیا متفاوت کرده و اعتماد به نفس در بچه‌هایی که می‌خواهند به کشتی بیایند بیشتر کرده است. همه اینها را مدیون زحمات بنا هستیم. برای دوستانی که جدید آمدند باید بیان کرد زحماتی که بنا کشیده را نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

دارنده مدال برنز جهان، اظهار داشت: ما سه مدال در کشتی فرنگی گرفتیم که می‌توانست بیشتر هم باشد. میرزازاده رقابت بسیار نزدیکی با کشتی‌گیر ترک در فینال داشت. محمدعلی جرایی هم کشتی‌گیر با استعدادی است که می‌تواند افتخارآفرینی کند. شاید کسانی که نتایج امسال را شکست می‌دانند این باشد که آن را با سال قبل مقایسه می‌کنند. ما سال گذشته مدال‌های زیادی گرفتیم که تأثیر زیادی در جذب بچه‌ها به کشتی داشت، اما فراموش نکنیم این مسابقات بعد از المپیک بود و از ۲۴ نفری که مدال گرفتند ۵-۵ نفر در مسابقات جهانی شرکت داشتند. همان سال رقابت‌ها سطحی متفاوت داشت و تیم‌ها با آمادگی خوبی شرکت کردند.

وی در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی کارشناسان شرایط بدنی کشتی‌گیران را یکی از دلایل عدم کسب نتیجه می‌دانند تصریح کرد: این موضوع باید بررسی شود. از نظر یک تماشاچی نمی‌توان به جمع‌بندی رسید چون یک سری عوامل درون اردو بود. مثلا شب مسابقه میرزاده و ساروی تب و لرز داشتند که همین روی عملکردشان تأثیر داشت. وقتی از موضوعاتی بی‌اطلاع هستیم نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم. باید برنامه دوستان را ارزیابی و آسیب‌شناسی کرد.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی آسیا در مورد اینکه نظرتان درباره چرخه انتخابی محمد بنا چیست، یادآور شد: بعضی کارشناسان کشتی آزاد و فرنگی را با هم مقایسه می‌کنند، در حالی که ما در کشتی فرنگی هم چرخه داشتیم. در ۵۵ کیلو پویا دادمرز از همان انتخابی اول شروع کرد. در وزن ساروی، بالی در جام تختی اول شد، در آسیا هم طلا گرفت تا جایی که اطلاع دارم کادر فنی اعلام کرده بود مسابقات ایتالیا محک اصلی برای انتخاب کشتی‌گیران است، اما وقتی کادر فنی عملکرد لازم را ندید، لزومی ندانست تا مسابقه رودررو با ساروی برگزار شود. در سنگین وزن یوسفی و میرزازاده در قزاقستان کشتی گرفتند که میرزازاده برد اما با توجه به مدال جهانی یوسفی کادر فنی تصمیم گرفت یک مسابقه رودررو بین این دو کشتی‌گیر انجام شود.

اخلاقی در خصوص تغییرات صورت گرفته در کادر فنی و انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: رنگرز یکی از بهترین نیروهاست که می‌تواند سکان تیم را برعهده بگیرد. امیدوارم مسابقات اسپانیا شروع خوبی برای او باشد. سال آینده، سال  حساسی برای ورزش کشور و کشتی است، چون سهمیه المپیک هم در این مسابقات توزیع می‌شود که امیدوارم بچه‌ها موفق باشند.

وی افزود: رنگرز شاید سبک و سیاق دیگری داشته باشد و نمی‌خواهد محمد بنا باشد، او هم مدیرکل مازندران بوده و هم قبلا در بحث فنی ورود داشته است. رنگرز از قهرمانان دنیاست که در بحث فنی و مدیریتی کار کرده، من هم برایش آرزوی موفقیت دارم.

اخلاقی درباره انتخاب دوباره‌اش به عنوان مسئول کشتی دانش‌آموزی فدراسیون جهانی ورزش‌های دانش‌آموزی گفت که این مسئولیت با وجود کاندیداهای مختلف از کشورهای سراسر جهان برای وی ۴ سال دیگر تمدید شده است.

نظر شما