شناسهٔ خبر: 56389580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کمک 8 میلیارد دلاری نهادها و شرکت‌ها برای «پایان گرسنگی» در آمریکا

صاحب‌خبر -

شفقنا- نهادها و شرکت‌های آمریکایی قصد دارند به برنامه بایدن برای پایان دادن به گرسنگی در ایالات متحده کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از گاردین، مقامات کاخ سفید امروز چهارشنبه اعلام کردند که بیش از 8 میلیارد دلار توسط شرکت های خصوصی و گروه های غیرانتفاعی برای کمک به جو بایدن برای رسیدن به هدف خود برای پایان دادن به گرسنگی و کاهش بیماری های مرتبط با رژیم غذایی کمک صورت گرفته است.

اهداکنندگان شامل گروه‌های صنایع غذایی، شرکت‌های داروسازی، دومین شرکت بزرگ بسته‌بندی گوشت در جهان، انجمن‌های پزشکی، یک استودیو فیلم و همچنین بنیادها و دانشگاه‌های بشردوستانه هستند.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که کاخ سفید میزبان اولین کنفرانس گرسنگی، تغذیه و سلامت در 53 سال گذشته است. از آن زمان به بعد، ناامنی غذایی بهبود یافته، اما همچنان به طرز تکان دهنده ای بالا است، به طوری که از هر 10 خانوار آمریکایی، یک خانوار برای تامین غذای خانواده خود در سال 2021 در مضیقه قرار دارد، در حالی که مصرف غذاهای ناسالم فرآوری شده و بیماری های مرتبط با رژیم به طور تصاعدی در سرتاسر ایالات متحده افزایش یافته است.

بسیاری از تعهدات شامل کمک‌های مالی یا حمایت از بانک‌های مواد غذایی کشور می‌شود که هر ماه ده‌ها میلیون نفر از مردمی که توانایی تامین هزینه‌های تغذیه خانواده‌های خود را ندارند، به آنها مراجعه می‌کنند.

استراتژی غذایی که دولت آمریکا سودای اجرای آن را دارد می‌خواهد با افزایش دسترسی به غذای سالم و ورزش، شرایط کوتاه‌کننده عمر را کاهش دهد، زیرا داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از 35 درصد از مردم در 19 ایالت و دو منطقه چاق هستند – دو برابر تعداد ایالت‌ها در سال 2018 – و همچنین از هر 10 آمریکایی یک نفر نیز دیابت دارد.

خبر اصلی را در گاردین ببینید

نظر شما