شناسهٔ خبر: 56389422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان: علاقه مردم به کشور مایه وحدت بین ایرانیان است

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: علاقه اقشار مختلف مردم به کشور از زمان انقلاب تاکنون مایه وحدت عظیم ایرانیان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از تمثال ۶ دانشجوی شهید دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخی ایران از نظر ارزش های الهی و انسانی است که باید نگهداشت و انتقال این ارزش ها به نسل آینده در برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر باشد.

وی اظهار داشت: سیاست های آموزشی و پژوهشی شامل ارائه دروس تخصصی دفاع مقدس در سطوح مختلف آموزشی، تربیت پژوهشگر و ایجاد مراکز مطالعاتی تخصصی دفاع مقدس از ابزار نگهداشت و انتقال این فرهنگ ها هستند.

وی تصریح کرد: همچنین تولید محصولات نمادین شامل طراحی یادمان و تمثال ها، برگزاری مناسک مذهبی و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی تاثیر بسزایی در انتقال این ارزش ها به نسل جوان دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ظرفیت و دستاوردهای فرهنگی اجتماعی بسیاری داشت تاکید کرد: امروزه یکی از کارکردهای جهاد تبیین، معرفی این موارد است.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس، وحدت بی نظیر بین همه اقشار مردم، پیوستگی، همکاری، تعاون و برادری میان ملت، تولد تفکر بسیجی و بالندگی آن، روحیه جهاد، ایثار و شهادت طلبی، نزدیک ساختن و در کنار هم قرار گرفتن جریان ها و احزاب سیاسی و علاقه به کشور مایه وحدت عظیم مردم بود که این مولفه ها باید امروز تبیین شود.

وی همچنین در خصوص راهکارهای ترویج باور و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از طریق تاسیس کتابخانه های تخصصی و بانک اطلاعاتی، پرداختن مراکز آموزش عالی و همکاری فعال با نهادهای ارزشی مانند سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و دیگر نهادهای مروج تفکر انقلابی و برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس برای استمرار این فرهنگ لازم است.

جعفری ادامه داد: امروز که جنگ فیزیکی و درگیری نظامی تغییر یافته و نوع تهاجم و نحوه مبارزه تغییر کرده است، دشمنان تلاش می کنند با تسخیر اذهان جوانان و تصاحب افکار، عقاید آنها را تحریف نمایند.

وی گفت: دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه ای نشانه گرفته اند و مقابله با این تهاجم، با جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه ای میسر می شود که دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد در این خصوص مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت را صادر کند.

در این مراسم از ۲۶ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تجلیل و تمثال ۶ دانشجوی شهید این دانشگاه به نام محمد امیدی نژاد، حمید جمال شرف، رحمان فتح الهی، احسان میردریکوند، جواد سبحانی و جابر بیرانوند رونمایی شد.

نظر شما