شناسهٔ خبر: 56389117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

شروع کار نیان الکترونیک در لیگ برتر والیبال

نماینده استان امروز در هفته نخست لیگ برتر والیبال به مصاف پاس گرگان می‌رود.

صاحب‌خبر -

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ سوت آغاز سی‌وششمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال از امروز به صدا درخواهدآمد و مشهد پس از چهار فصل دوری از این رقابت‌ها قرار است با نام «نیان الکترونیک» باری دیگر در این مسابقات حاضر باشد. نماینده مشهد امروز از ساعت ۱۶ در شهر گرگان به مصاف تیم پاس این شهر خواهد رفت و مشهدی‌ها در نخستین گام از حضور هواداران دوآتشه خود محروم‌اند. با وجود این، تماشای نمایش تیم والیبال شهر مشهد برای والیبال‌دوستان خراسانی جذاب خواهد بود و گفته می‌شود شبکه تلویزیونی استان گلستان این بازی را به‌صورت زنده پخش خواهد کرد.

بازگشت با چهره همیشگی

تیم مشهد امسال با هدایت حامد صمدی، سرمربی جوان و بومی، در رقابت‌های لیگ‌برتر به میدان خواهد رفت. با این همه به‌علت دیر بسته‌شدن تیم و حضور دقیقه‌نودی، مشهدی‌ها برای این نبرد دست‌به‌دامان بازیکنان قدیمی‌شان و تیمی جوان و بومی شده‌اند. حضور رشید یوسفی، پاسور همیشگی والیبال مشهد، یا امین علوی، پشت‌خط‌زن کهنه‌کار که سابقه بازی در تیم‌های مشهدی را داشته، گواه کوچکی از همان چهره همیشگی تیم مشهد است. البته در این بین محمد موسوی هم به مشهد بازگشته است تا همه را بعد از آن جدایی پرماجرا شوکه کند.

بمب روی بمب

نیان الکترونیک، اسپانسر تازه‌نفس مشهدی در لیگ‌برتر، در همین نخستین فصل حضور به جذب دو بازیکن نامی و به عبارت مصطلح ترکاندن بمب اقدام کرده است. این دو بازیکن البته در یک پست هستند و شاید بتوان برای توصیف این اقدام از «خنثی‌سازی بمب با بمب» یاد کرد. نیان در اولین اقدام بزرگ مهدی جلوه، سرعتی‌زن جوان، ولی میدان‌دیده تیم‌ملی را به خدمت گرفت تا از این خرید به‌عنوان بمب اول این تیم یاد شود، اما در اقدامی عجیب در تعطیلات آخر صفر محمد موسوی، سرعتی‌زن باتجربه و کهنه‌کار والیبال ایران را هم به خدمت گرفت. حال اینکه چرا با وجود خرید جلوه، موسوی هم به این تیم اضافه شده، خود علامت سؤالی است که برای والیبال‌دوستان مطرح شده است.

موسوی؛ بزرگی که نامی از او باقی است

محمد موسوی بی‌تردید یکی از والیبالیست‌های بزرگ تاریخ این رشته در ایران است. او که سابقه بازی در تیم‌های مشهدی را دارد، درحالی دوباره به مشهد برگشته است که حال‌وروز فنی چندان‌خوبی ندارد. او چندی پیش به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد، اما از حضور سر باز زد تا حواشی حول نام او افزایش یابد و حالا هم پس از ورود به مشهد، شواهد و قراین ظاهری او نشان‌دهنده آن است که آمادگی چندانی ندارد. حامد صمدی، سرمربی نیان، هم درباره موسوی می‌گوید: «موسوی یک ماه تمرین نکرده است و تا رسیدن به وضعیت خوب فاصله دارد و بی‌شک در یکی‌دو بازی اول او را نخواهیم داشت.» شنیده می‌شود قرارداد موسوی با نیان بیش از ۳ میلیارد آب خورده است و باید دید این قرارداد سنگین به کار نماینده مشهد می‌آید یا قرار است فقط شاهد حضور نام بزرگ موسوی در تیم باشیم!

تیم خوبی که نیاز به زمان دارد

مدیران و کادر فنی نیان الکترونیک بر این مسئله اصرار دارند که با توجه به دیر بسته‌شدن تیمشان، این فصل بیشتر باید در اندیشه بقا و تثبیت خود باشند تا در فصل‌های آینده به سکو‌های جدول چشم داشته باشند. اما نگاهی به ترکیب بازیکنان نیان مؤید این واقعیت است که تیم مشهد چندان هم تیم بدی نیست. دو پاسور این تیم، علیرضا بهبودی و رشید یوسفی، نماینده مشهد را از خرید در این پست بی‌نیاز کرده‌اند. در پست سرعتی‌زن هم محمد موسوی و مهدی جلوه هستند. نیان امین علوی باتجربه را هم به‌عنوان پشت‌خط‌زن در اختیار دارد که عضو تیم ملی ب است و امین رضوی، دیگر ملی‌پوش تیم ملی ب، نیز در عضویت این تیم است. یونس جوان، دریافت‌کننده قدرتی جوان و مشهدی تیم، هم کاپیتان تیم‌ملی جوانان است. همه این‌ها نشانگر آن است که نماینده مشهد می‌تواند امسال تیم خوبی داشته باشد. البته به گفته کارشناسان مهم‌ترین ضعف تیم مشهد دریافت‌کننده قدرتی است که کم دارد.

جدال با گرگانی‌های پرقدرت

تیم والیبال مشهد امروز درحالی برابر نماینده گرگان قرار می‌گیرد که تیم پاس یک تیم نظامی است و به‌واسطه استفاده از بازیکنان سرباز معمولا تیم خوبی دارد؛ تیمی که امسال امین اسماعیل‌نژاد، ستاره بلامنازع تیم‌ملی والیبال ایران در آوردگاه جهانی را در اختیار دارد. علاوه بر اسماعیل‌نژاد، آرمان صالحی لیبرو ملی‌پوش، اسماعیل مسافر، سعید رنجبر و محمدامین صدری از بازیکنان نامدار این تیم هستند که کار را برای مشهدی‌ها در جدال امروز دشوار می‌کنند. پاس گرگان فصل قبل تا پلی‌آف بالا آمد و جزو تیم‌های صعودکرده به این مرحله بود.

۶ جدال برای آغاز هیجان

علاوه بر دیدار پاس گرگان و نیان الکترونیک مشهد، در هفته نخست این رقابت‌ها پنج دیدار برگزار می‌شود که آغازی بر فصلی مهیج برای والیبال کشور خواهد بود. در یکی از دیدار‌های حساس روز نخست گیتی‌پسند به مصاف پیکان خواهد رفت. دیدار دربی‌گونه مس رفسنجان و فولاد سیرجان یکی دیگر از بازی‌های جذاب هفته اول خواهد بود. سایپا در هفته اول به مصاف راه‌یاب ملل مریوان خواهد رفت و لبنیات هراز آمل با ایفاسرام اردکان مصاف می‌کند. شهداب یزد هم در آخرین بازی هفته مقابل هورسان رامسر به میدان می‌رود.

نظر شما