شناسهٔ خبر: 56388906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصدومیت ۶ نفر در حادثه رانندگی و اخبار کوتاه لرستان

خرم آباد - ایرنا - مصدومیت ۶ نفر در یک حادثه رانندگی، بهره برداری از کنارگذر دورود تا پایان امسال و اتصال کتابخانه های لرستان به شبکه فیبر نوری از جمله اخبار کوتاه استان در روز چهارشنبه ششم مهرماه است.

صاحب‌خبر -

حادثه رانندگی در لرستان ۶ مصدوم برجای گذاشت

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: برخورد ۲دستگاه خودرو پراید و ساینا در محور پلدختر - دره شهر در منطقه دوکوهه ۶ مصدوم برجای گذاشت.

مهدی غیبی افزود: این حادثه در ساعت هشت و ۳۸ دقیقه امروز رخ داد که مصدومان با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر منتقل شدند و  علت نیز توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

بهره برداری از کنارگذر دورود تا پایان امسال

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کنارگذر شهرستان دورود به طول ۱۲ کیلومتر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا از دفتر نماینده مردم دورود و ازنا، حسین گودرزی اظهار کرد: پیمانکار این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر پس از سال‌ها توقف از اوایل تابستان امسال تعیین شد و طرح اکنون در سه قسمت کاری قطعه هشت کیلومتری، قطعه مربوط به پل روی رودخانه تیره و قطعه چهار کیلومتری بعد از رودخانه فعال می باشد.

وی گفت: پیمانکار متعهد شده است تا پایان سال جاری یک خط رفت و برگشت باند جنوبی کنارگذر دورود به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی کنارگذر دورود از سال ۹۳ آغاز شد اما ساخت آن به دلیل کم کاری پیمانکار با کندی روبرو بود که اکنون اقدامات لازم برای تکمیل این طرح با پیمانکار جدید نهایی شده است.

اتصال کتابخانه های لرستان به شبکه فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: کتابخانه‌های عمومی لرستان با هدف تسهیل در ارایه خدمات به مخاطبان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

به گزارش ایرنا از مخابرات منطقه لرستان نبی اله شمسی فر افزود: از اهداف اجرای این طرح، تامین پهنای باند برای ارتباط کتابخانه‌ها با مرکز داده‌های اداره کل و راه‌اندازی سامانه مدیریت اینترنت کتابخانه‌ها است همچنین با توسعه شبکه اینترانت در کتابخانه‌های استان، امکان استفاده از اتوماسیون اداری و پورتال خدمات الکترونیکی در این مراکز فراهم خواهد شد.

وی ایجاد ارتباط ویدئو کنفرانس بین بخش‌های ستادی و کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر اهداف ارتقای شبکه اینترانت برشمرد و افزود: از مزیت‌های دیگر این شبکه، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی، استفاده از نمایه نشریات الکترونیکی تحت وب و منابع دیجیتال بر روی شبکه اینترانت بین کتابخانه‌های استان است.

نظر شما