شناسهٔ خبر: 56388863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بدری:

کمیته امداد فارس بیش از ۱۳۳ هزار مددجوی سالمند دارد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: بیش از ۱۳۳ هزار نفر از جمعیت کل تحت حمایت این نهاد را در فارس سالمندان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

محمد بدری با بیان اینکه مباحث سالمندی مربوط به یک روز خاص نیست، گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی باید بتوانیم دغدغه‌های سالمندان و مشکلاتشان را رصد کرده و برای آن‌ها راهکار‌هایی ارایه دهیم.

او با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های امداد حمایت از سالمندان است، گفت: کمیته امداد از سالمندانی حمایت می‌کند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، از کارافتاده بوده، مبتلا به بیماری خاص باشند، از ارگان و سازمانی مستمری دریافت نکنند و جزو دهک‌های پائین جامعه محسوب شوند.

بدری یادآور شد: در حال حاضر ۳۱۹ هزار ۲۸۹ نفر تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۷۵۹ نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند. این افراد غالبا در مناطق محروم ساکن بوده و نیازمند حمایت هستند.

معاون حمایت امداد فارس ادامه داد: ۶۳ درصد از جمعیت کل سالمندان تحت حمایت استان در مناطق روستایی و ۳۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند. همچنین ۶۱ درصد از این این جمعیت را زنان و ۳۹ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

او گفت: در بین سالمندان تحت حمایت این اداره کل، ۳۳۰۰ نفر زمین گیر هستند که از بسته‌های حمایتی امداد در قالب نگهداری در منزل بهره مند می‌شوند.

بدری گفت: سالمندان تحت حمایت امداد علاوه بر سالمندی با مشکلات دیگری همچون محرومیت و عدم دسترسی به منابع و امکانات روبرو هستند. آنان با کمک امداد و یارانه دولت می‌توانند بخشی از نیاز‌های خود را مرتفع کنند، اما همچنان گروهی از آنان در تامین معیشت خود می‌مانند.

معاون حمایت کمیته امداد فارس با بیان اینکه برخی از سالمندان نیاز به مراقبت در منزل دارند، گفت: متاسفانه در خدمات بیمه‌ای تعرفه پرستاری وجود ندارد و برخی از این عزیزان در رفت و آمد و حتی اجاره منزل نیز مشکل دارند.

بدری گفت: کمیته امداد با تامین بخشی از نیاز‌های سالمندان تحت حمایت در حوزه‌های مختلف همچون تهیه بسته‌های معیشتی، بهداشتی و تغذیه ای، اردو‌های زیارتی، غربالگری و ... آنان را همراهی می‌کند. در همین راستا و به مناسبت روز سالمند مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین هزینه بسته‌های بهداشتی به حساب تعدادی از سالمندان واریز می‌شود.

نظر شما