شناسهٔ خبر: 56388758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شناسایی لیدرهای اغتشاشات در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از شناسایی لیدرها و محرکین اغتشاشات اخیر در فضای حقیقی و مجازی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان به همراه محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید ۲ ساعته از زندان سنندج، با بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر به صورت چهره به چهره و مستقیم دیدار کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در چارچوب موازین قانونی و بدون اغماض و کوتاهی، از استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر استان خبر داد و اظهار داشت: دستور پایش و غربالگری افراد دستگیر شده از بدو اغتشاشات صادر شده و در این راستا صرفاً افراد فریب خورده‌ای که نقشی در تخریب اموال یا شرارت نداشته‌اند، با اخذ تعهد و تضمین لازم بلافاصله آزاد می‌شوند.

وی با تأکید بر رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت وارد کردند، گفت: طبق تأکیدات رئیس قوه قضائیه، به پرونده عناصر اصلی اغتشاشات با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان از ابتدای این اغتشاشات لیدرها و محرکین در فضای حقیقی و مجازی را شناسایی کرده و با آنان برخورد قاطع و قانونی را انجام می‌دهد.

وی با هشدار جدی به افرادی که قصد بر هم زدن امنیت استان را دارند، افزود: دستگاه قضایی با افرادی که در جهت سلب آسایش و امنیت عمومی اقدام می‌کنند، به هیچ وجه اغماض و مماشات نخواهد داشت و قاطعانه با این دسته از افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از خانواده‌ها خواست تا با کنترل، نظارت و مراقبت بر فرزندان خود از افتادن آنها در دام افراد فریب خورده با جدیت خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز از اجرای دستور رئیس‌قوه قضائیه و رئیس‌کل دادگستری کردستان مبنی بر برخورد قاطع با سرکردگان اغتشاشات و تسریع در روند بررسی پرونده‌ها اظهار داشت: امنیت مردم و جامعه در همه حوزه‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است.

محمد جباری افزود: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و برابر قانون با کسانی که در اغتشاشات اخیر به اموال عمومی ضرر رسانده، به شدت برخورد خواهد کرد.

نظر شما