شناسهٔ خبر: 56388628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

آزادراه قزوین - رشت سال آینده زیربار ترافیک می‌رود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت حدود ۸۲ درصدی آزاد راه قزوین - رشت ابراز امیدواری کرد: با توجه به تامین اعتبار این پروژه، در سال ۱۴۰۲ نهایی و در مسیر قرار گرفته و زیر بار ترافیک می رود و مشکل ترددها برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آزاد راه رشت - قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور اعتبارات لازم و کافی را برای این پروژه پیش بینی کرده‌ایم، افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده معاون وزیر راه و شهرسازی و قول پیمانکار با تحویل اعتبار ظرف یکی و ۲ هفته آینده بتوانیم این پروژه را به اجرایی و امسال به انجام برسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: این پروژه پیشرفت خوبی دارد اما وضعیت تونل‌ها رضایت بخش نیست، انتظار بر آن بود که این بخش از کار پیشرفت مطلوبی داشت و تا کنون عملیات اجرایی تونل ها به انجام می رسید.

وی بیان داشت: با توجه به بازدید امروز مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و تامین اعتبار کافی برای بخشی از تونل‌ها امید است که عقب ماندگی‌ها جبران شود تا بتوانیم سال ۱۴۰۲ را این مسیر را به طور کامل در مسیر تردد قرار دهیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: این مهم جزو تعهدات پیمانکار است و ما هم به تعهدات خود عمل می کنیم ضمن اینکه از این به بعد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در تامین تخصیص اعتبارات تسریع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معوقات کارگران اولویت ماست، اضافه کرد: در این پروژه بر اساس برنامه ریزی نخستین پرداختی‌ها برای کارگران طرح است که تا حدی در پرداختی به آنها تاخیر شده است.

عباسی اظهار داشت: وضعیت این پروژه از نظر فنی پیشرفت خوبی دارد و انشاالله سال ۱۴۰۱ پایان این پروژه است و ۱۴۰۲ بهره برداری از آن را شاهد خواهیم بود.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

نظر شما