شناسهٔ خبر: 56383091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سردار فدا:

مردم آگاه توطئه دشمنان را خنثی کردند/ اهانت به پرچم ایران محکوم است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تلاش برخی افراد برای قبح‌شکنی و قداست‌زدایی گفت: اتفاقاتی امروزه در حال وقوع است که تلاش می‌کند مسائل بحق، اصول و ارزش‌هایی که انقلاب به واسطه دفاع و زنده کردن آنها رخ داده است را تبدیل به ضد ارزش کند.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ مجتبی فدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف‌ها اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا در محلات است و بهترین شیوه مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در این برنامه‌ها خواهد بود.

وی تغییر رویکردهای کلیشه‌ای و دولتی بزرگداشت شهدا را ضروری دانست و افزود: باید سبک زندگی و منش این شهدا را به عنوان الگوهای دوران هشت سال دفاع مقدس در محلات ترویج دهیم، شهدا را دست‌یافتنی و یادآوری کنیم که آنها از کوچه پس کوچه‌های این شهر بیرون آمدند و برای دفاع از عزت و سربلندی کشور اقتدار ایران اسلامی جنگیدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به نقش و تأثیر فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان گفت: در شرایط کنونی که امپراتوری رسانه‌ای دشمن به دنبال معرفی اسوه‌ها و الگوهای هنری، انیمیشنی و سینمایی خود است، ضرورت دارد ۲۳ هزار شهید استان به عنوان اسوه و پرچمدار معرفی شوند که یکی از راه‌های آن به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری همین یادواره‌ها و کنگره‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری و ماندگاری کنگره‌های شهدا لازم است که برنامه‌های هنری مانند کتاب، مقاله، تأتر، فیلم، کلیپ، نقاشی، شعر و دلنوشته نیز به عنوان پیوست رسانه‌ای و فرهنگی باید ضمیمه کنگره‌های شهدا باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تحریف سوابق انقلاب و دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: باید با استفاده از ثبت و ضبط خاطرات، تاریخ شفاهی رزمندگان، یگان‌ها و مردم استان و نقش اقشار و دستگاه‌های مختلف را تدوین و به‌روزآوری کنیم و در اختیار عموم مردم قرار دهیم که از تحریف دور شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین کنگره استانی ۲۳ هزار سردار شهید در سوم خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و یادآور شد: این کنگره یا نام راه شهدا ادامه دارد، برگزار خواهد شد و مقدماتی مانند راه‌اندازی کمیته‌ها و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های مختلف استان در حال انجام است.

سردار فدا با اشاره به برگزاری نخستین کنگره در سال ۷۵ افزود: از اکنون تا سال آینده کنگره‌های شهرستانی در حال برگزاری هستند و در شهرستان‌های نجف‌آباد، فلاورجان و خمینی‌شهر، یادواره شهدای عشایر برگزار شده و کنگره شهدای شهرستان مبارکه و ۶۰۰ شهید نیز در حال برگزاری است.

اهمیت حفظ گنج دفاع مقدس از تحریف

سردار فدا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر لزوم جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، مبارزات مردم ایران و دفاع مقدس گفت: تاریخ در طول هزاران سال گذشته همواره مورد تحریف و جابه‌جایی وقایع و اتفاقات مؤثر قرار گرفته است و اکنون برای آنکه گنج و ظرفیت پنهان هشت سال دفاع مقدس تحریف نشود باید به بخش‌های گوناگون آن پرداخته شود تا جای شهید و جلاد عوض نشود.

وی برخی جریانات را به دنبال تبدیل ارزش‌های انقلاب به ضد ارزش دانست و افزود: اتفاقاتی امروزه در حال وقوع است که تلاش می‌کند مسائل بحق، اصول و ارزش‌هایی که انقلاب به واسطه دفاع و زنده کردن آنها رخ داده است را تبدیل به ضد ارزش کند، از جمله اینکه اراذل و اوباش در صحنه اجتماع حوادث مختلفی را رقم می‌زنند و باید به دست قانون سپرده شوند اما برخی افراد و چهره‌ها از آنها دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به تلاش این جریان برای تحریف، جابه‌جایی فرهنگ‌ها و نقش و تأثیرگذاری افرادی که پشتوانه فرهنگی، دینی و اعتقادی ندارند، یادآور شد: این افراد، نقش‌آفرینی مردم را به واسطه هجمه فضای مجازی دچار شک و تردید می‌کنند بنابراین لازم است که در قالب کنگره‌های دفاع مقدس واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس، شرایط روز کشور، تحریم‌ها، فشارهای مختلف، نقش و تأثیرگذاری رهبری در هدایت جامعه، عوامل دینی، اعتقادی معنوی در مشارکت مردم، حضور جوانان، نقش مساجد، روحانیت، دعای توسل و مباحث دینی و اعتقادی را در انگیزه حضور آن‌ها در جبهه‌های جنگ را بیان کرد که جای آن در جامعه خالی است.

وی دست‌نوشته‌های شهدا را چراغ راه جامعه دانست و ادامه داد: وصیت‌نامه‌های شهدا نشان می‌دهد که هیچیک از آنها برای دنیاطلبی یا بهره‌مندی از حقوق و مزایا به میدان جنگ نرفتند بلکه انگیزه حضور همه آنها دفاع از اسلام، انقلاب، ارزش‌ها، حجاب، ناموس، آرامش، امنیت جامعه، عزت و استقلال و سربلندی اقتدار ایران بود.

اهانت به پرچم و قرآن محکوم است

سردار فدا پرچم ایران را نماد اقتدار جمهوری اسلامی در مجامع، سازمان‌ها و کشورهای دنیا دانست و گفت: کسانی که نماد اقتدار کشور را به تحریک دشمنان آتش می‌زنند، از نظر ما مردود و محکوم هستند و جایگاهی در کشور ندارند حتی برخی از این افراد قرآن را در ایام وفات پیامبر اسلام آتش می‌زنند که خط و مسیر و منشأ فکری آنها دشمنان از جمله صهیونیست‌ها و غربی‌ها هستند.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای قبح‌شکنی و قداست‌زدایی اظهار کرد: این جریان به دنبال عادی‌سازی بی‌توجهی به ارزش‌ها در دل جامعه هستند اما راهپیمایی مردم در روزهای گذشته نشان داد که مردم ایران هوشیار هستند و بیش از ۹۰ درصد آنها به روضه، پیامبر و ائمه معصومین اعتقاد دارند و راهپیمایی اربعین یا حرکت به سمت مرقد امام هشتم (ع) مظهر این باورها است.

وی حضور به موقع مردم انقلابی را موجب از بین رفتن نقشه‌های دشمنان دانست و گفت: مردم ثابت کرده‌اند که همیشه پشت سر نظام هستند با این وجود دشمنان از مناسبت‌ها و اتفاقات مختلف به دنبال سوءاستفاده هستند و اصل نظام، رهبری، ولایت، اسلامیت و جمهوری اسلامی را نشانه رفته‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان برجام، حجاب، گشت ارشاد و موضوعاتی از این دست را بهانه‌ای برای حمله دشمنان به نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: مردم بصیر، آگاه و هوشیار و حاضر در صحنه هستند، همان گونه که در چند روز گذشته با حضور خود بخش اعظم این توطئه‌ها را خنثی کردند.

نظر شما