شناسهٔ خبر: 56382870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارکنان شرکت پست انگلیس ۱۹ روز اعتصاب می‌کنند

یک اتحادیه صنفی در انگلیس خبر داده کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس قرار است به مدت ۱۹ روز اعتصاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس (Royal Mail) که مسئولیت ارائه خدمات پستی در این کشور را به عهده دارند در ماه‌های اکتبر و نوامبر به مدت ۱۹ روز اعتصاب خواهند کرد.

این اعصاب به دلیل اعتراض کارکنان پست به حقوق و شرایط کاری‌ آنها برگزار می‌شود. «اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس» که اصلی‌ترین اتحادیه صنفی برای پیگیری مطالبات کارکنان بخش ارتباطات در انگلیس بوده و کارمندان شرکت پست این کشور را نیز نمایندگی می کند گفته این اعتصاب با توجه به نزدیک بودن به رویدادهایی نظیر «جمعه سیاه»، «دوشنبه مجازی» و کریسمس «تأثیر قابل توجهی» بر ارائه خدمات پستی در زمان اوج نیاز به این خدمات خواهد داشت.

این اتحادیه گفته که اعتصابات شامل مجموعه‌ای مرکب از تعطیلی‌های یک روزه یا اعتصاب‌های چرخشی در شرکت پست سلطنتی خواهد بود.

علت اعتصاب، تصمیم مسئولان ارشد شرکت پست سلطنتی برای عقب‌نشینی از توافقات قبلی، تلاش برای کاهش مزایای کارکنان شرکت و به حاشیه راندن کامل اتحادیه کارگران بوده است.

«دیو وارد»، دبیر کل اتحادیه کارگران ارتباطات گفته شرکت پست سلطنتی با کارگران طوری رفتار می‌کند  «گویی که آنها احمق هستند.»

وی اضافه کرد: «اینها همان کسانی هستند که ارتباط در کشور را حفظ کرده‌اند و باعث ایجاد سود بی‌سابقه برای شرکت پست سلطنتی شده‌اند.»

شرکت پست انگلیس مدعی شده که اتحادیه کارگران ارتباطات پیشنهاد این شرکت برای گفت‌وگو را نادیده گرفته است. یک سخنگوی این شرکت گفت: «شرکت رویال‌میل روزانه ۱ میلیون پوند ضرر می‌کند و باید سریعتر، با توجه به مطالبات مشتری‌ها عوض شود. ما در یک بازار رقابتی قرار داریم و مشتری‌هایمان حق انتخاب دارند.»

این شرکت گفته اعتصاب‌ها اوضاع مالی‌اش را بدتر خواهد کرد.

این شرکت اوایل تابستان سال جاری هم اعتصاب کرده بود. کارکنان شرکت در آن اعتصاب به افزایش ۲ درصدی حقوقشان، در شرایطی که تورم نزدیک ۱۰ درصد بود اعتراض داشتند.

 

پایان پیام/

نظر شما