شناسهٔ خبر: 56382862 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مدارس فرسوده استان تهران نیازمند نوسازی

اقتصاد ایران: تهران- آغاز سال تحصیلی سبب شده که نیاز به بازسازی مدارس فرسوده استان تهران بیش از پیش خودنمایی کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: عدم نوسازی تجهیزات برخی مدارس در شهرستان‌های استان تهران و نیز عدم تحویل و تجهیز مدارس آماده تحویل در برخی از شهرهای جدید که توسط شرکت عمران این شهرها آماده شده سبب گلایه مندی مردم و شهروندان شده است.

خبری از آسفالت‌های کهنه برخی مدارس نیست

یکی از شهروندان اسلامشهری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مستهلک شدن آسفالت مدارس سبب آسیب دیدن دانش آموزان این مدارس می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مدارس بیش از ۲۵ سال سن دارند، اما از بازسازی در این مدارس خبری نیست، که بعضاً سبب زمین خوردن و زخمی شدن دانش آموزان می‌شود و مسئولین شهری نیز می‌گویند، که بودجه‌ای برای مدارس و حیاط مدارس ندارند.

این شهروند اسلامشهری گفت: اگر شهرداری یا شورای اسلامی شهر بودجه برای این مساله ندارد، کدام مسئول باید به این امر بپردازد.

مدارس آماده را به ناچار تحویل دستگاه‌های غیرمرتبط دادیم

از سوی دیگر معاون شرکت عمران شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در سال گذشته مدارسی را در پرند داشتیم، که آماده تحویل بود، همه انشعابات فراهم شده بود، اما به دلیل اینکه آموزش و پرورش امکان تأمین عوامل اجرایی را نداشت، این مدارس تحویل آب و فاضلاب و دادگستری داده شد.

مدارس فرسوده استان تهران نیازمند نوسازی

قادری افزود: مدارس اینچنینی داریم، که اگر به موقع تحویل گرفته نشود، ناچاریم، به دلیل اینکه دچار مشکل نشویم، به یک مرکزی تحویل دهیم، تا آن مکان نگهداری شود، سال ۹۶ و ۹۷ سه مدرسه بود، که بدین شکل تحویل دستگاه‌های غیرمرتبط شد و یک مدرسه نیز بود، که یک سال بلاتکلیف رها شده بود، که ناچار شدیم، که بعد از یک سال که خواستیم تحویل سازمان نوسازی مدارس دهیم، هزینه‌های زیادی کنیم، که تمام آنچه از ساختمان سرقت شده بود، را دوباره خریداری کنیم.

آمادگی تجهیز هر تعداد مدرسه که توسط شرکت عمران شهرهای جدید تحویل شود، را داریم

اما مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان تهران که با خبرنگار مهر در این خصوص گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: به هر تعداد مدرسه که شرکت‌های عمران پرند و یا شرکت عمران پردیس به آموزش و پرورش تحویل دهند، آمادگی داریم، تحویل گرفته و تجهیز کنیم.

حسین پور افزود: ما در سال جاری چهار مدرسه داریم، که یک مدرسه را تحویل دادیم و عملیات اجرایی سه مدرسه دیگر به زودی پایان یافته و تحویل آموزش و پرورش شده و توسط سازمان نوسازی مدارس تجهیز می‌شود.

۶۰ درصد کلاس‌های درس در اسلامشهر نوسازی شده است

وی اظهار داشت: در اسلامشهر از سال‌های گذشته ۳۰۴ کلاس درس نیازمند نوسازی شناسایی شده است، که تاکنون ۶۰ درصد این کلاس‌ها و مدارس تخریب و نوسازی شده است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان تهران گفت: با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش و مسئولین استان تاکید بر نوسازی دارند، امیدواریم در سال جاری فرصت جدید برای فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و نیز اعتبارات سفر رئیس جمهور و… برای نوسازی مدارس به کار گرفته شود، تا باقیمانده کلاس‌هایی که نیاز به نوسازی شود، در دستور کار برای نوسازی قرار دهیم.

مدارس فرسوده استان تهران نیازمند نوسازی

وی از آسفالت محوطه ۱۰۰ مدرسه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال جاری نیز طی یکی دو ماه آینده محوطه ۱۵۰ مدرسه در استان تهران آسفالت می‌شود.

حسین پور از پای کار بودن خیرین در استان تهران به ویژه شهرستان‌های کم برخوردار این استان برای تجهیز مدارس خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار از خیرین داشتیم، که امیدواریم تا پایان سال این مبلغ دو برابر شود، که فرصت خوب اعتباری است، که می‌توان از آن برای ارتقا فضاهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بهره برد.

به نظر می‌رسد، هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید نیاز به نوسازی مدارس بیش از پیش احساس می‌شود، که می‌بایست، در این جهت مسئولین مرتبط با بهره گیری از خیرین و ظرفیت‌های موجود به این امر به ویژه در مناطق کم برخوردار استان تهران بپردازند.

برچسب‌ها:

نظر شما