شناسهٔ خبر: 56382505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تلاش ایرلند برای مقابله با بحران هزینه ها

دولت ایرلند روز سه شنبه لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ را همراه با یک بسته جدید تدابیر مقابله با افزایش شدید هزینه‌های زندگی به ویژه قیمت انرژی ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، دولت ایرلند روز سه شنبه لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ را همراه با یک بسته جدید تدابیر مقابله با افزایش شدید هزینه‌های زندگی به ویژه قیمت انرژی ارائه می‌کند.

فوریت اقدام برای مقابله با تورم و پیامدهای آن برای خانواده‌ها و شرکت ها، پاسکال دونوهو، وزیر دارایی ایرلند را وادار کرد تا در ارائه لایحه بودجه با توجه به زمان پیش بینی شده برای ماه اکتبر تعجیل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبلین، میزان تورم در ایرلند در ماه اوت به ۸.۷ درصد رسید که همانند جاهای دیگر اروپا نتیجه جنگ در اوکراین است و بر اساس اعلام تامین کنندگان انرژی در هفته‌های اخیر قیمت برق و گاز قرار است از اول اکتبر به شدت افزایش یابد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایرلند هزینه تدابیر جدید حمایت از اقتصاد بعد از ۶.۷ میلیارد یورو در این تابستان قرار است به دو تا سه میلیارد یورو برسد.

وزیر دارایی ایرلند روز شنبه در دفاع از لایحه بودجه گفت این بودجه «پول را به جیب مردم بر می‌گرداند» و در همین حال خزانه را بیش از حد خالی نمی‌کند.

ایرلند علاوه بر جنگ اوکراین و پیامدهای آن با تردیدهای مرتبط با همه گیری کووید ۱۹ و پیامدهای ناشی از برگزیت رو به رو است.

دولت ایرلند همچنین همانند چند کشور اروپایی دیگر قصد دارد مالیات استثنایی بر شرکت‌های بخش انرژی وضع کند.

نظر شما