شناسهٔ خبر: 56382022 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -
 
 
*محمود خسروی وفا، رئیس‌کمیته ملی المپیک امروز وارد کامبوج محل برگزاری نشست شورای المپیک آسیا می‌شود. در این سفر صالحی‌امیری رئیس‌سابق کمیته ملی المپیک و عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا و فرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل کمیته نیز خسروی وفا را همراهی می‌کنند. چهل و یکمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا روز سه شنبه، ۱۲ مهر و هفتاد و هشتمین نشست هیئت اجرایی OCA روز دوشنبه، ۱۱ مهر به میزبانی کامبوج و با حضور اعضا برگزار می‌شود. ارائه گزارش کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی‌هانگژو، بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی و تعیین تاریخ و محل برگزاری نشست آتی OCA از جمله موارد دستور جلسه این نشست است.
*شعار تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد. محمدی، رئیس‌دپارتمان مسئولیت اجتماعی با با بیان اینکه شعار تیم‌های حاضر در دو جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه تحلیل محتوا شده بود گفت: کلیدواژه‌هایی چون ملت، رویا، تاریخ و... در شعار بسیاری از کشورها تکرار می‌شود، به همین دلیل کارگروه تصمیم گرفت برای پرهیز از شباهت و همچنین تکرار کلیدواژه ایران، از نام کشور در شعار استفاده کند و شعار «تا پای جان، برای ایران» با توافق جمعی انتخاب و به کمیته برگزار‌کننده مسابقات ارسال می‌شود.
*با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و موافقت فدراسیون کشتی، امید شایگان تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی، به‌عنوان سرپرست هیئت کشتی استان مازندران منصوب شد.پیش از این عسگری محمدیان پیشکسوت کشتی ایران و دارنده مدال‌های نقره جهان و المپیک ریاست این هیئت را بر عهده داشت.وی ۴ تیر ۹۹ به عنوان رئیس‌هیئت کشتی مازندران انتخاب شد اما پیش از پایان مدت ۴ ساله از سمت خود کنار رفت.
*در ادامه نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، باشگاه ذوب آهن اصفهان جهت تکمیل ترکیب خود برای فصل جدید رقابت‌ها با محمد حسن‌زاده، ملی‌پوش بسکتبال ایران به توافق نهایی رسید.ذوب آهن در فصل گذشته لیگ برتر با در اختیار داشتن ملی‌پوشانی چون آرمان زنگنه، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی، به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافت و باید دید در این فصل چه نتیجه را با هدایت فرزاد کوهیان به دست خواهد آورد.
*اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد در صورت قهرمانی به هر بازیکن این تیم ۴۰۰ هزار یورو داده می‌شود. در صورت نایب قهرمانی و شکست در دیدار نهایی به هر بازیکن ۲۵۰ هزار و در صورت کسب رده سوم به هر بازیکن ۲۰۰ هزار یورو داده می‌شود. تیم ملی آلمان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ (میزبان)، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ قهرمان جام جهانی شد تا این تیم بعد از برزیل دومین تیم پرافتخار جام جهانی باشد.
*تیم فوتبال پرسپولیس در جریان دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت که این دیدار در نهایت یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.تک‌گل پرسپولیس را محمد عمری روی پاس لوکادیا به ثمر رساند.
* احمد پارو مدیرعامل باشگاه نفت آبادان از انتخاب بهنام سراج به عنوان سرمربی این تیم خبر داد و گفت: طی تصمیم گرفته شده بهنام سراج تا انتخاب سرمربی، هدایت تیم را برعهده خواهد داشت و تمام مجموعه باشگاه او را در سمت جدید حمایت و پشتیبانی می‌کند. وی گفت: همچنین بهروز مکوندی به عنوان دستیار سراج او را در امر هدایت صنعت نفت آبادان همراهی می‌کند.
*17 تکواندوکار به اردوی تیم ملی دعوت شدند.در پایان مسابقات انتخابی و با نظر کادر فنی، سجاد مردانی، میرهاشم حسینی، فرزان عاشورزاده، علیرضا نادعلیان،
علی اصغر علی مرادیان، مهدی حاجی موسایی، علی نجفی، آرمین‌هادی پور، محمد حسین یزدانی، متین رضایی، حسین لطفی، امیر محمد بخشی، مهران برخورداری، ابوالفضل عباسی، رضا کلهر، محمد مهدی عمادی و محمد صادق دهقانی در اردوی تیم ملی باقی ماندند. تیم ملی تکواندو ابتدا باید در رقابت‌های بین‌المللی آزاد لبنان شرکت کند و پس از بررسی عملکرد کلیه ملی‌پوشان در این رقابت، ترکیب نهایی ملی‌پوشان برای حضور پرقدرت در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مشخص خواهد شد. هدایت تیم ملی برعهده بیژن مقانلو است؛ مجید افلاکی و مسعود حجی زواره مربیان تیم ملی هستند. نیما خواجوی(مربی بدنساز) و محمد نصر (پزشک) نیز اعضای کادر فنی را تشکیل می‌دهند.
* الله‌کرمی رئیس‌انجمن پاراتیراندازی درباره وضعیت تیم پاراتیراندازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان امارات، اظهار کرد: بعد از بازگشت تیم از جام جهانی کره جنوبی بلافاصله اردو را از ۳۰ شهریور با حضور ۶ تیرانداز در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون جانبازان و معلولین آغاز کردیم که این اردو تا ۹ مهر ادامه دارد.وی از نسرین شاهی، ساره جوانمردی، محمدرضا میرشفیعی، خادم عبدل آباد در رشته تپانچه ۱۰ متر بادی و رقیه شجاعی و زهرا غلام‌زاده (در رشته تفنگ) نفرات دعوت شده به اردوی آمادگی نام برد و گفت: این تیراندازان نفرات اعزامی به قهرمانی جهان امارات هستند، سعی کردیم افرادی را به اردو دعوت کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال در امارات داشته باشند و سهمیه ورود به بازی‌های پارالمپیک پاریس را در این تورنمنت کسب کنند.
*تیم ملی فوتسال ایران که برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا راهی کویت شده است امروز در نخستین دیدار خود در این رقابتها به مصاف‌اندونزی خواهد رفت.

نظر شما