شناسهٔ خبر: 56381470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

موکب‌داران باب خدمت به مردم را پس از محرم و صفر باز نگهدارند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه مهم خدمت به مردم از منظر اسلام، خطاب به موکب‌داران گفت: اجازه ندهید باب خیرات به مردم پس از محرم و صفر بسته شود و در طول سال به میزان توان و امکانات تلاش کنید به نام حضرت رضا(ع) خدمتگزار مردم باشید.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار موکب‌داران ایام محرم و صفر که سه‌شنبه، چهارم مهر ماه، هم‌زمان با سالروز شهادت امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی انجام شد، پاداش خادمی مخلصانه اهل‌ بیت(ع) در دنیا را هم‌نشینی آن حضرات در بهشت دانست و اظهار کرد: خادمی اهل‌ بیت(ع) در دنیا باید مقدمه‌ای برای خادمی آن حضرات در آخرت باشد و این پاداش زمانی حاصل می‌شود که انسان در مسیر آموزه‌های ائمه اطهار(ع) گام بردارد.

وی اظهار کرد: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم به مقام اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برسیم اما اگر در حد توانمان راه نورانی آن حضرات را دنبال کنیم، هم‌نشینی اهل‌ بیت(ع) در آخرت نصیب ما خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی ارزشمندی کار خیر را در اخلاص دانست و عنوان کرد: شرط هم‌نشینی با حضرات معصومین(ع) آن است که در زندگی دنیوی به میزان توان آموزه‌ها و توصیه‌های ایشان را انجام دهیم؛ خداوند متعال به کثرت اعمال خیر نگاه نمی‌کند، آنچه در اعمال خیر اهمیت دارد، میزان اخلاص است نه کمیت و کثرت آن‌ها؛ گاهی یک‌رکعت نماز با اخلاص با یک‌ عمر نماز خواند، برابری می‌کند.

وی در ادامه با نقل روایاتی از جایگاه رفیع خادمی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، عنوان کرد: شرط خادمی حضرت رضا(ع) آن است که انسان به میزان توان و مقدورات عامل به احکام و دستورات دین و سیره امام رضا(ع) باشد تا در آخرت نیز بتواند هم‌نشین آن حضرت باشد.

مروی با بیان اینکه افرادی که به نحوی به دستگاه اهل‌ بیت(ع) و حضرت رضا(ع) اتصال دارند، باید الگوی جامعه باشند، خاطرنشان کرد: خدام امام رضا(ع) باید در تمام شئون زندگی خود را در محضر امام رضا(ع) بدانند و برای جامعه الگویی از زندگی اسلامی و دینی باشند.

وی تصریح کرد: خادمی و موکب داری اهل‌ بیت(ع) افتخار بزرگی بوده اما حفظ آن نیز بسیار مهم است، خادمان اهل‌ بیت(ع) تلاش کنند تا در طول سال خادمی آن حضرات را حفظ کنند و حفظ این خادمی در گروی خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار نیازمندان است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه پس از انجام واجبات هیچ عملی به ارزشمندی احسان به بندگان خداوند نیست؛ به موکبداران و تشکل‌های مردمی فعال در ایام محرم و صفر، توصیه کرد: اجازه ندهید باب خیرات به مردم پس از محرم و صفر بسته شود و در طول سال در حد توان و امکانات تلاش کنید به نام حضرت رضا(ع) خدمتگزار مردم باشید.

وی تصریح کرد: یکی از مؤثرترین راه‌های جلب رضا و خشنودی الهی گره‌گشایی از مشکلات بندگان خداست؛ لذا سعی کنید احسان‌ها و دستگیری‌های ایام محرم و صفر پس‌ازاین ماه‌ها به پایان نرسد و به هر مناسبت و بهانه‌ای این صدقات جاریه را در طول سال ادامه دهید.

مروی گفت: خدام امام رضا(ع) باید نمونه‌ای از پرورش‌یافتگان مکتب رضوی باشند و راه آن این است که زندگی خود را همواره منطبق بر آموزه‌های آن بزرگواران قرار دهند.

به گزارش آستان‌نیوز آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر از ۳۰۰ موکب مستقر در شهر مشهد و ۱۵۰ موکب بین راهی در ۶ محور مواصلاتی به مشهد الرضا(ع) حمایت و پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام 

نظر شما