شناسهٔ خبر: 56381330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

خشونت ضدانقلاب در لندن و پاریس نشانگر روحیه رادیکال این گروه‌های ویرانی‌طلب است

واقعیت اپوزیسیون

تصاویری که از مخالفان جمهوری اسلامی در کشورهای غربی بیرون می‌آید نشان از نوعی خشونت و رادیکالیسم است که حتی موجب شد که پلیس لندن و پاریس را هم به واکنش واداشت. تصاویر درگیری این افراد با یکدیگر و با پلیس این کشورها نشان می‌دهد که مدعیان دموکراسی و حقوق بشر خود گرفتار لمپنیسم و وندالیسم هستند و نه تنها نمی‌توانند معلم خوبی برای دیگران باشند که خود باید درس و آداب بیاموزند. خشونت‌طلبانی که نه تنها از ویرانی‌طلبان استیجاری که از ناراحتی و غم مردم اسباب آشوب ساختند حمایت می کنند که خود هم گوشه‌ای از خصلت‌های خطرناک خود را در غرب مدرن به نمایش گذاشتند تا جامعه با واقعیت اپوزیسیون آشنا شود.

صاحب‌خبر -

در‌حالی‌که این روزها در پی تلاش‌ها و فراخوان‌های ضدانقلاب برای برگزاری تجمعات در داخل ایران به بهانه درگذشت مهسا امینی، جمعی اقدام به برگزاری تجمعاتی غیرقانونی کرده و دست به تخریب اموال عمومی زده  و به پلیس حمله کرده و تعدادی از آنان را نیز به شهادت رسانده‌اند، تعدادی از ضدانقلاب خارج از کشور نیز در برخی از کشورها اقدام به برگزاری تجمعاتی کرده‌اند که در برخی شهرها ازجمله لندن و پاریس با واکنش پلیس انگلیس و فرانسه روبه‌رو شده و حتی پلیس لندن اقدام به بازداشت این افراد کرد.
 
شهردار لندن: حمله به پلیس غیرقابل تحمل است
 
 این اقدام پلیس در این دو کشور در راستای وظایف آن‌ها در تامین امنیت سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک صورت گرفته است. در همین زمینه یورونیوز از برخورد پلیس فرانسه با عناصری که قصد آشوب و اغتشاش در مقابل سفارت ایران در پاریس را داشتند، خبر داد و اعلام کرد که پلیس فرانسه با شلیک گاز اشک‌آور تعدادی از آشوبگران را هم بازداشت کرده است. در انگلیس نیز تجمع مقابل سفارت ایران به زدوخورد و درگیری میان متعرضان و پلیس لندن منجر می‌شود که پنج پلیس انگلیسی در این درگیری مجروح شدند. فرمانده پلیس لندن در واکنش به این موضوع اعلام می‌کند که «حمله به افسران‌مان یا اعتراضی را که موجب احساس ناامنی برای مردم شود تحمل نخواهیم کرد».  شهردار لندن نیز به این وقایع اینگونه واکنش نشان داده است که «حمله به پلیس غیرقابل تحمل است. پلیس از حمایت کامل من در دستگیری این افراد برخوردار است.» او در ادامه گفت: «به نمایندگی از همه لندنی‌ها برای افسران مجروح آرزوی بهبودی سریع داریم و از کسانی که اطلاعاتی درمورد این افراد دارند می‌خواهم به‌طور ناشناس با پلیس تماس بگیرند.»

هشدار قاضی‌القضات به معرکه‌گیران
 
پس از چند روز اقدامات خشونت‌آمیز، قاضی‌القضات به آتش‌بیاران معرکه هشدار داد. رییس قوه‌قضاییه به اقداماتی که از جانب برخی چهره‌های مشهور برای تحریک جوانان به اغتشاش‌آفرینی صورت می‌گیرد، اشاره و تصریح کرد: «کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و به‌جای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن از طریق زبان و صفحات مجازی آن‌ها اغتشاش ایجاد کرد و جوانان را بدین وسیله تحریک کردند که به خیابان‌ها بیایند و مسببان این اعمال، پشتیبانان آن‌ها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند، همه آن‌ها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به‌بار‌آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این‌بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.»
 رییس دستگاه قضا در ادامه خطاب به تهدیدکنندگان امنیت مردم، گفت: با اغتشاشاگران، متعرضان به مال، جان و عرض مردم برخورد بازدارنده می‌شود و کسانی که با دشمن کینه‌توز همصدا و همدست شدند و جوانان را تحریک کرده و آنان را به خیابان آوردند و عناصری که به‌عنوان عوامل مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که با آن‌ها برخورد سختی می‌شود و این حکم عقل و شرع و قانون است که دست و پای دشمن در سرزمین‌مان قطع شود.»
 
تخریب 72 آمبولانس توسط اغتشاشگران!
 
 در حوادث اخیر شاهد روی تازه‌ای از تحرکات بودیم که حتی آمبولانس‌ها و مصدومان نیز از آن در امان نبودند. در همین راستا و در شرایطی که کمبود آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور به‌واسطه تحریم‌ها به‌خوبی مشخص است، در اغتشاشات اخیر ۷۲ آمبولانس صدمه می‌بینند و باتوجه‌به اینکه برخی از دستگاه‌های آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور فرسوده است، شرایط دشواری برای کشور ایجاد شده است. حتی در میدان جنگ هم وقتی فردی لباس سفید به تن دارد، کسی به سمت او حمله‌ور نمی‌شود اما ما در اغتشاشات اخیر شاهد مصدوم شدن شماری از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و دیگر مناطق بودیم؛ موضوعی که وزیر بهداشت بر آن تاکید و ابراز تاسف می‌کند.
 
تروریست ها علیه ایران
 
 این اتفاقات با واکنش‌های مختلفی در جهان مواجه شد. جمال ریان، مجری الجزیره طی پستی در توییتر نوشت که اعتراضات در ایران، صددرصد ساخته و پرداخته رژیم‌صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی آن و به‌طور مشخ ص واحد ۸۲۰۰، سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی رژیم‌صهیونیستی است. این پست‌ مجری الجزیره در توییتر خشم تل‌آویو را برانگیخت و وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی با انتشار پستی با هشتگ مهسا امینی، به این امر واکنش نشان داد و مدعی شد: «رژیم ایران یک زن جوان را به‌دلیل نشان دادن موی سرش، به قتل می‌رساند. هزاران ایرانی برای آزادی‌های اولیه خود اعتراض می‌کنند، درحالی‌که توسط پلیس مذهبی مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرند اما به گفته این روزنامه‌نگار الجزیره (که توییت را حذف کرده)، اسرائیل مسوول است». جمال ریان نیز در پاسخ به این توییت وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی نوشت: «من نمی‌دانستم که مهم و تاثیرگذار هستم تا اینکه وزارت خارجه اسرائیل که با کشته شدن یک ایرانی همدردی می‌کند و با کشته شدن شیرین ابوعاقله همدردی نمی‌کند. این امر فرضیه ساختگی بودن تظاهرات ایران و اینکه اسرائیل به آن تحریک کرده را تایید می‌کند.»
خوشحالی صهیونیست‌ها از تحرکات داخل ایران اگرچه دیری نخواهد پایید و خسارت‌های عظیم باری بر دوش مردم خواهد شد اما برخی ویرانی طلبان در داخل هنوز هم دست از اقدامات خود نکشیده‌اند و براساس گزارش فارس، به‌دنبال فروکش کردن تجمعات محدود چند روز گذشته که با بزرگ‌نمایی گسترده رسانه‌های ضدایرانی انجام شد، حالا سیاست فشار به چهره‌های مشهور برای اعلام موضع علیه نظام آغاز شده است. تعداد زیادی از این چهره‌ها با اعلام نارضایتی از چنین رفتارهایی می‌گویند توسط اکانت‌های گمنام و آشکار مورد هجمه قرار می‌گیرند و از آن‌ها خواسته شده تا علیه نظام موضع‌گیری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما